Markkinointialan jättikonserni Publicis juhli tänäkin vuonna markkinointialan eurooppalaisessa huipputapahtumassa, Golden Drum Festival -kilpailussa, joka käytiin perjantaina Kroatiassa.
Publicis palkittiin tapahtumassa vuoden parhaana verkostona, ja konserni nappasi myös parhaan toimiston palkinnon, kun Publicis Italy vei tittelin jo kolmatta kertaa peräkkäin.
Parhaana brändinä palkittiin Publicisin asiakas Heineken, joka voitti pääpalkintoja myös kampanjoillaan. Publicis Italyn Heinekenille tekemät The Night is Young ja The Virtual Heineken Silver voittivat yhteensä kolme Grand Prix'tä.
Kampanjasarjoissa pääpalkinnot nappasivat myös Ogilvy Milanin Amazon Prime Videolle tekemä Prime Video Staraoke -työ ja Havas Turkeyn Reckittille tekemä Cap the Tap -työ, joka voitti kaksi sarjaa.
Myös vuoden parhaan luovan johtajan palkinto meni Publicis Italylle, kun pystin sai The Night Is Young -kampanjan johdossa ollut Eoin Sherry.
Suomalaisista kilpailun "shortilla" oli Hasan & Partners työllään Nykytunteen museo, joka ei kuitenkaan tuonut palkintoja Suomeen.
Parhaan itsenäisen toimiston pystin vei unkarilainen White Rabbit Budapest, parhaan digitoimiston pystin israelilainen Diboor ja parhaan tuotantoyhtiön pystin kreikkalainen Good People.