Kuva: R-kioski
Luovuus

R-kioski lyö kassit pullatiskiin

8.10.2024 9:12
Mikko Perttunen
Nyyttipullat edistävät eturauhassyövän oireiden tunnistamista.

R-kioski on aloittanut kampanjan, jossa kaikissa Suomen R-kioskeissa on seuraavan kuuden viikon aikana myynnissä Nyyttipullia, joita ostamalla voi tukea samalla eturauhassyövän oireiden tunnistamista ja siihen sairastuneiden arkea.

Nyyttipulla leivotaan käsin turkulaisessa Leipomo Rostenissa. Se on pehmeä pulla, jossa on keskellä vanilja-jogurttitäyte. Nyyttipullan muotoilu ja täytteen pursotus tehdään leipomossa käsin, joten jokainen pulla voi olla hieman erilainen.

Vastaava kampanjan on käynnissä myös ruotsalaisessa Pressbyrån-kioskiketjussa, jonka Lusseballe-pullat mukailevat Lussebulle-sahramipullia, joita syödään tyypillisesti joulun alla, erityisesti Lucian päivänä. R-kioski ja Pressbyrån ovat samaa Reitan Convenience -konsernia.

MAINOS

Nyyttipullia on tarkoitus leipoa ainakin 50 000 kappaletta.

Eturauhassyöpään sairastuu Suomessa noin 5 000 miestä vuodessa, ja siihen kuolee lähes tuhat sairastunutta. Se on yleisin miesten syöpä. Jokaisesta Nyyttipullasta lahjoitetaan 10 senttiä Propo Suomen eturauhassyöpäyhdistys ry:n toiminnan tukemiseen.

– Eturauhassyöpä on Suomen yleisin syöpä. Se on vakava tauti, mutta jos se löydetään riittävän varhain, on paremmat mahdollisuudet tarjota miehelle parantavaa hoitoa ja säästää elämänlaatua. Sairaus koskettaa koko perhettä, Propon toiminnanjohtaja Kimmo Järvinen kertoo tiedotteessa.

Järvinen sanoo Propon tarttuneen innolla R-kioskin hienoon kampanjaan. Järvinen kuvailee kampanjaa hyvän mielen tempaukseksi, jossa vakava ja monia ihmisiä koskettava tärkeä asia saa mieleenpainuvan muodon.

Muokattu 9.10. klo 9.11: Lisätty maininta Ruotsissa myynnissä olevista pullista.

MAINOS
MAINOS