Jula
Brändit

Ruotsin yksi suurimmista vähittäiskauppaketjuista tulee Suomeen – konsernin liikevaihto lähentelee miljardia euroa

27.4.2022 9:55
Toni Rajamäki
Jula aikoo avata Suomeen kymmeniä myymälöitä.

Ruotsalainen kodinfiksaajaketju Jula avaa ensimmäisen myymälänsä Suomeen, yhtiö tiedottaa. Ensimmäinen myymälä tulee Vaasaan tämän vuoden lopussa. Ketju avaa Suomeen tulevina vuosina 26 myymälää

Jula on Ruotsin yksi suurimmista vähittäiskauppaketjuista, jonka taustakonsernin liikevaihto on liki miljardi euroa. Vuonna 1979 perustetulla yhtiöllä on tällä hetkellä myymälöitä Ruotsissa, Norjassa ja Puolassa. 

“Tee-se-itse”-ihmisille tarkoitettu ketju sanoo tarjoavansa kuluttajille laajan ja huolellisesti valitun valikoiman tuotteita kotiin, puutarhaan ja vapaa-aikaan edulliseen hintaan.

– Tarjontamme on sekoitus omia vahvoja tuotemerkkejämme ja ulkopuolisia tunnettuja tuotemerkkejä, ja se on suunnattu sekä omakotiasujille, asuntojen omistajille, kesämökin omistajille, käsityöläisille, yrittäjille että maanviljelijöille, sanoo Julan omistaja Karl-Johan Blank (kuvassa).

– Olemme vakuuttuneita siitä, että Julan edullinen konsepti sopii hyvin Suomen markkinoille ja että myymälämme ovat selkeä kohde kodinfiksaajalle, hän jatkaa.

MAINOS

Jula sai alkunsa Ruotsin maaseudulla, ja siellä yritys on myös päättänyt pysyä. 

– Olemme iloisia siitä, että Jula, joka aloitti matkansa pienestä ladosta Länsi-Ruotsissa, avaa nyt myymälän Suomeen. Tiedämme, että monet pohjanmaalaiset rakastavat korjata asioita kotona, ja toivon, että vierailu myymälöissämme tai nettisivuillamme inspiroi heitä.

Suomessa avataan myös Julan verkkokauppa.

– Suomessa konsepti on sama kuin Ruotsissa, eli sama laaja valikoima yhtä edulliseen hintaan. Harva muu kauppa Suomessa tarjoaa kodinfiksaajalle yhtä laajaa valikoimaa saman katon alla. Haluamme herättää kiinnostusta Jula-brändiä kohtaan Suomessa ja innostaa suomalaisia fiksaamaan asioita itse. Tuntuu hienolta, että meillä on nyt myymäläpaikka valmiina Vaasassa. Uskomme, että Julan laajentuminen ja vahva markkinointimme hyödyttää koko suomalaista toimialaa, sanoo Julan Suomen-maajohtaja Jaakko Soini.

MAINOS