Mainonnan eettinen neuvosto on antanut huomautuksen Blue Lagoon Beautyn ja vaikuttaja Sabina Särkän yhteistyölle piilomainonnasta.
Vaikuttajan sosiaalisen median tilillä tammikuussa julkaistussa mainoksessa mainostunniste ”Hoito saatu” oli merkitty pienellä fontilla mainoskuvan vasempaan yläkulmaan tilinhaltijan kuvan alapuolelle. Fonttikoon vuoksi mainostunniste ei ollut havaittavissa. Lisäksi mainonnan eettinen neuvosto totesi, että ilmaisu ”hoito saatu” ei ole selkeä mainostunniste.
Nordic Med Spa Oy ja vaikuttaja Olivia Oras saivat niin ikään huomautuksen piilomainonnasta, sillä joulukuussa julkaistussa mainoksessa mainostunniste ”kaupallinen yhteistyö” oli julkaisun pitkän tekstiosuuden lopussa, jolloin se ei ollut helposti havaittavassa.
Kaalimato-tuotemerkkiä hallinnoiva Kentonec Oy ja Atolls GmbH puolestaan saivat neuvostolta vapauttavan lausunnon bannerimainoksesta, joka oli julkaistu Suomi24-keskustelualustalla.
Mainoksessa on kuvan ja markkinoijan logon ohella teksti ”Eksklusiiviset Kaalimato alennuskoodimme antavat 10 € ja 20 € alennuksen tilauksestasi! Käytä koodi!”.
Lausunnonpyytäjän mukaan mainos ei ole sopiva lapsille. Mainonnan eettinen neuvosto kiinnitti erityistä huomiota siihen, että mainos oli julkaistu Suomi24-keskustelualustalla.
Esitetyn selvityksen mukaan Suomi24-keskustelualusta on suunnattu aikuisille, ja sinne pitää erikseen hakeutua. Mainoksen ei siten voinut katsoa tavoittavan lapsia yleisesti. Mainos ei ollut hyvän tavan vastainen.