Helsinkiläinen viestintä- ja PR-toimisto San Francisco Agency kasvatti liikevaihtoaan viime vuonna lähes 50 prosenttia jo 1,27 miljoonaan.
Vuodenvaihteessa yritys myös suuntasi osakeannin koko henkilöstölleen ja sai kolme uutta partneria, Reetta Ilon, Nina Enrothin ja Ruslan Gainutdinovin (kuvassa toimitusjohtaja Juhani Polkkon kanssa). Suurin osa San Franciscon työntekijöistä liittyi yrityksen osakkaiksi.
Kasvun taustalla ovat San Francisco Agencyn panostukset kansainvälisyyteen. Toimiston asiakkaista suuri osa toimii kansainvälisillä markkinoilla ja pyrkii saamaan näkyvyyttä kansainvälisessä mediassa. Strategian keskiössä on ollut palkata Suomessa asuvia, kansainvälisiä viestintäosaajia.
– Olemme alusta asti tukeneet monipuolista ja -kulttuurista työyhteisöä, emmekä ole koskaan vaatineet suomen kielen osaamista henkilöiltä, jotka tekevät asiakkaillemme kansainvälistä PR-työtä. Olemmekin palkanneet useita sellaisia henkilöitä, jotka ovat kokeneet työllistymisen Suomessa haastavaksi, Polkko kertoo tiedotteessa.
San Francisco laajensi toimintansa markkinointitoimistoksi 2013. Vuonna 2019 San Francisco muutti strategiaansa ja profiloitui viestintä- ja PR-toimistoksi, joka toimii niin startupien kuin muidenkin vahvaa kansainvälistä kasvua havittelevien yritysten viestintäkumppanina.
– Toimistomme strategia oli alun perin vääränlainen, ja yritimme tarjota liikaa eri palveluita pienille asiakkaille, mutta kun päätimme keskittyä viestintään ja PR:ään, lähdimme kasvuun, joka jatkuu yhä. Tänä vuonna tavoittelemme vähintään 30 prosentin kasvua haastavammasta markkinatilanteesta riippumatta, Polkko jatkaa.
San Franciscossa työskentelee 13 täysiaikaista työntekijää. Konserniin kuuluvat myös markkinointispesialistien verkosto Nordic Bay Area ja tytäryhtiö Valosan Oy, joka kehittää ohjelmistotyökaluja PR-työn tehostamiseksi.