Sanoma
Media

Sanoma haluaa ottaa isompaa jalansijaa markkinointikentässä – uusi kampanja kutsuu mukaan yhteiselle muutosmatkalle

14.5.2021 9:50
Toni Rajamäki
Asiakkaat ovat toivoneet Sanomalta tiiviimpää kumppanuutta.

Suomen johtava mediatalo Sanoma havittelee suurempaa jalansijaa markkinoinnin kentässä, yhtiö tiedottaa. Sanoma on jo laajentanut markkinointipalvelujaan parantaakseen asiakkaidensa markkinointi-investointien tuottoa, mutta mediatalo aikoo monipuolistaa palvelujaan entisestään.

- Olemme valmiita aloittamaan keskustelut esimerkiksi analytiikka- ja datayhteistöistä, paljastaa Sanoman B2B-osaston Head of Marketing Elina Bono tiedotteessa.

Bonon mukaan Sanoma voi ottaa suurempaa roolia kasvattamalla tunnettuuttaan.

- Meidät kaikki asetetaan tiettyyn muottiin odotusten ja ennakkoluulojen perusteella. Meidät Sanomalla tunnetaan laajasta mediavalikostamme, mutta kaikki palvelumme eivät ole vielä asiakkaillemme tuttuja. Osalle markkinoijista olemme yllättävä kumppani vaikkapa sisältömarkkinoinnin tai luovan palvelun osalta.

Sanoma lanseerasi tänään perjantaina uuden kampanjan tukemaan yhtiön tavoitteita. B2B-kampanja on kutsu yhteiselle muutosmatkalle kohti syvempää yhteistyötä. Kampanjassa haetaan tulevalle seksuaalivähemmistöön kuuluvalle kuninkaalle kumppania.

– Parhaimmillaan markkinointi voi tehdä maailmasta vähän paremman paikan. Tehtävämme on modernisoida niin ajattelua kuin tekemistäkin sekä rikkoa vanhoja kaavoja ja konventioita. Diversiteetin käyttö mainonnassa vähentää pinttyneitä stereotypioita ja ahdasmielisyyttä. Kannustamme markkinoija rohkeuteen. Olisi varsinaista itsepetosta, jos emme itse toimisi samoin omassa markkinoinnissamme, Bono sanoo.

Kampanja tulee näkymään laajasti TV:ssä, radiossa, printissä ja digissä lähiviikkoina. Idea kampanjaan lähti Sanoman teettämästä laajasta kumppanitutkimuksesta, joka osoitti markkinoijien kaipaavan Sanomalta tiiviimpää kumppanuutta.  

– Kumppaniksi tarjoutuu moni, mutta oleellista on valita juuri se oikea. Joku kenen kanssa uskaltaa tehdä jotain mitä ei ole ennen tehty, jotain mistä tulee sanomistakin, ja jotain mistä ei aina edes tiedä, mihin se johtaa, toteaa kampanjan luoja Tommi Laiho markkinointitoimisto Folkista.

– Kuninkaallisuus instituutiona on yleisen mielipiteen mukaan hyvin konservatiivinen ja hidas muuttumaan. Siksi se on metaforana valittu tarinaan, Laiho jatkaa.

MAINOS
MAINOS
MAINOS