Sanoman B2B-myynnistä ja suurimmista asiakkaista vastannut Stinde Mäkinen siirtyy Hasan-ryhmään liiketoimintajohtajaksi marraskuussa.
Lähes 25 vuotta suomalaisen markkinoinnin ja myynnin parissa työtä tehnyt Mäkinen kertoo, että siirtyminen luovaan toimistoon on siintänyt tulevaisuuden haaveissa jo pitkään.
– Monet hasanlaiset ovat tuttuja työurani varrelta, ja odotan innolla, että pääsen hyödyntämään kokemustani ja verkostojani asiakkaidemme onnistumisen varmistamiseksi. Toki tämä on myös hieno mahdollisuus oppia uutta, Mäkinen toteaa tiedotteessa.
Mäkinen uskoo tuntevansa suomalaisen markkinoijan mielenmaiseman haaveineen ja huolineen.
– Olemme kansana tavoiteorientoituneita, ja eurotavoitteista johtuvat paineet ohjaavat katseet usein pitkän pelin sijaan nopeisiin voittoihin. Ostopäätös kuitenkin tehdään ensin sydämellä, vasta sitten Googlella. Siksi tavoitteissa ja toimenpiteissä pitäisi katsoa myös konversiota pidemmälle, Mäkinen pohtii.
– Halutusta kohderyhmästä tulee markkinoijan tietää yhä tarkemmin, mistä heidät tavoittaa ja mikä heihin vaikuttaa. Luovuudella on iso merkitys siinä, miten viesti menee perille. Ilman hyvää ideaa ja konseptia ei isollakaan rahamäärällä voi taata toivottuja tuloksia, sillä intohimoton tekeminen ilman kohderyhmäymmärrystä saa aikaan vain kallista kohinaa, hän jatkaa.
Lue myös: Karri Ahonen myyntijohtajaksi Sanoma Media Finlandin B2B-yksikköön