Sanoman sisältömarkkinoinnin UPM:lle toteuttamat sisällöt pääsivät digitaalisen markkinoinnin ja sisällön Digiday Content Marketing Awards -kilpailun ehdokaslistalle kahdessa kategoriassa.
Best Branded Content Series – B2B -sarjassa on ehdolla Sanoman UPM:lle luoma sisältömarkkinointiohjelma kansainvälisille päättäjille, ja UPM:n suomenkieliselle kohdeyleisölle suunnattu sisältömarkkinointi kisaa Best Multi-Channel Strategy -sarjassa.
Finalistien joukossa ovat UPM:n rinnalla esimerkiksi Salesforce, Microsoft ja WhatsApp.
Uuteen strategiaan perustuvien sisältöjen julkaisu aloitettiin elokuussa 2022 UPM:n omilla sivuilla, Instagramissa ja YouTubessa. Vuoden loppuun mennessä yleisö oli viettänyt 394 tuntia näiden sisältöjen parissa. Lisäksi bränditutkimuksen mukaan mielikuva UPM:stä muuttui kohdeyleisön keskuudessa 33 prosenttia positiivisemmaksi neljän kuukauden aikana, kerrotaan Sanoman tiedotteessa.
– Olemme tosi iloisia, että asiakkaallemme luotu tuloksellinen sisältö on noteerattu näin kovatasoisessa kansainvälisessä kilpailussa, ja vieläpä ainoana suomalaisena osallistujana, kommentoi sisältöjohtaja Jenni Lieto tiedotteessa.
Finalistien joukossa ovat UPM:n rinnalla esimerkiksi Salesforce, Microsoft ja WhatsApp, ja töiden tekijöinä Sanoman sisältömarkkinoinnin ohella muun muassa Wall Street Journalin sisältöstudio, Bloomberg Media ja NBC News Brand Studio.
Palkinnot jaetaan 16. toukokuuta.