Brändit

Sanoman sisältömarkkinointi ehdolla kovassa kansainvälisessä seurassa

5.5.2023 9:45
Mikko Perttunen
Short-listalle päätyneet markkinointiohjelmat tehtiin UPM:lle.

Sanoman sisältömarkkinoinnin UPM:lle toteuttamat sisällöt pääsivät digitaalisen markkinoinnin ja sisällön Digiday Content Marketing Awards -kilpailun ehdokaslistalle kahdessa kategoriassa.

Best Branded Content Series – B2B -sarjassa on ehdolla Sanoman UPM:lle luoma sisältömarkkinointiohjelma kansainvälisille päättäjille, ja UPM:n suomenkieliselle kohdeyleisölle suunnattu sisältömarkkinointi kisaa Best Multi-Channel Strategy -sarjassa.

Finalistien joukossa ovat UPM:n rinnalla esimerkiksi Salesforce, Microsoft ja WhatsApp.
MAINOS

Uuteen strategiaan perustuvien sisältöjen julkaisu aloitettiin elokuussa 2022 UPM:n omilla sivuilla, Instagramissa ja YouTubessa. Vuoden loppuun mennessä yleisö oli viettänyt 394 tuntia näiden sisältöjen parissa. Lisäksi bränditutkimuksen mukaan mielikuva UPM:stä muuttui kohdeyleisön keskuudessa 33 prosenttia positiivisemmaksi neljän kuukauden aikana, kerrotaan Sanoman tiedotteessa.

– Olemme tosi iloisia, että asiakkaallemme luotu tuloksellinen sisältö on noteerattu näin kovatasoisessa kansainvälisessä kilpailussa, ja vieläpä ainoana suomalaisena osallistujana, kommentoi sisältöjohtaja Jenni Lieto tiedotteessa.

Finalistien joukossa ovat UPM:n rinnalla esimerkiksi Salesforce, Microsoft ja WhatsApp, ja töiden tekijöinä Sanoman sisältömarkkinoinnin ohella muun muassa Wall Street Journalin sisältöstudio, Bloomberg Media ja NBC News Brand Studio.

Palkinnot jaetaan 16. toukokuuta.

MAINOS
MAINOS