Seinäjoen Jalkapallokerho aloittaa yhteistyössä niin ikään seinäjokelaisen markkinointitoimisto BSTR:n kanssa Markkinointiakatemia-nimisen harjoitteluohjelman. Harjoitteluohjelma keskittyy nimenomaan urheilu- ja tapahtumamarkkinointiin.
Markkinointiakatemia on suunnattu markkinointi- media- ja viestintäalojen sekä esimerkiksi kauppatieteiden tai liiketalouden opiskelijoille, mutta akatemialaisten tehtävänkuvia voidaan muokata myös monen muunlaisen taustan omaaville hakijoille. Harjoittelijat pääsevät työskentelemään huippu-urheilun, monenlaisten tapahtumien ja seuraan sitoutuneen yleisön kanssa. Akatemian tiedotteessa kerrotaan, että harjoittelijoilla on vapaus toimia ja luoda erottuvaa sisältöä.
"Oikeanlaisella harjoittelupaikalla voi olla kriittinen vaikutus oman alan työllistymiseen."
– Oikeanlaisella harjoittelupaikalla voi olla kriittinen vaikutus oman alan työllistymiseen opintojen jälkeen. BSTR:n ja SJK:n yhteisen markkinointiakatemian tarkoitus on antaa harjoittelijoille aidosti iso etu tulevaisuuden työelämään. SJK-konserni kykenee tarjoamaan ainutlaatuisen verkostoitumiskanavan paikallisen yritysverkoston sekä jopa kansainvälisten toimijoiden kanssa, kertoo Tommi Kilpiö Seinäjoen Jalkapallokerhosta.
SJK-konserni on monialainen kokonaisuus, joka käsittää itse urheilutoiminnan lisäksi myös tapahtuma- ja ravintolaliiketoimintaa.