Markkinointitoimisto SEK on saanut merkittävän kansainvälisen tunnustuksen, sillä toimiston suunnittelema kampanja valittiin maailman parhaimpien viestintätöiden joukkoon Global 2022 Sabre Awardsissa, joka on viestintäalan suurin ja merkittävin kansainvälinen kilpailu.
Kilpailussa listattiin maailman 40 parasta kampanjaa. SEKin Zalandolle tekemä Pukukoodi: Vapaus -kampanja ylsi 28. sijalle. 40 parhaan joukkoon ei yltänyt muita suomalaisia. Kilpailussa oli mukana peräti 5500 kampanjaa, mikä kertoo SEKin saavutuksesta paljon.
SEKin kanssa kampanjaa oli tekemässä palkittu tuotantoyhtiö Simelies Simelius.
Kampanjassa kiitettiin LGBTQ+-edelläkävijöitä tyylin keinoin. Kampanjakasvoina oli pride-pioneereja, jotka pukeutuivat niin kuin he olisivat halunneet pukeutua aina. Kampanjan case-video löytyy SEKin verkkosivuilta.
Maailman parhaaksi viestintäkampanjaksi valittiin Ogilvy Hondurasin ja GE-PAE:n Morning After Island.
40 parasta kampanjaa löytyy tästä.
Global Sabressa valittiin myös maailman parhaat viestinnän alan toimistot, joiden joukkoon ei mahtunut suomalaisia. Parhaat toimistot löytyvät tästä.
SEK sai keskiviikkona juhlia myös Finnish Comms Awardsissa, jossa toimisto voitti kolme sarjaa. Lisäksi SEKin Janne Malinen valittiin Vuoden viestintäkonsultiksi.