Timo Ronkainen on valittu Suomen Olympiakomitean markkinointiosakeyhtiön toimitusjohtajaksi kesäkuun alusta alkaen.
Ronkaisella on yli 25 vuoden kokemus myynnin johtamisesta, brändin rakentamisesta, digitaalisesta markkinoinnista, tapahtumista ja sponsoroinnista.
Hän siirtyy Suomen Olympiakomitean markkinointiosakeyhtiöön tapahtumamarkkinointitoimisto Sisters Groupin toimitusjohtajan tehtävästä, jossa ehti aloittaa vasta viime elokuussa. Aiemmin hän on johtanut muun muassa digitoimisto Tulos Helsinkiä ja Dentsun mediatoimisto Caratiaa.
– Uskon vahvasti, että Suomi voi toimia urheilumarkkinoinnin edelläkävijänä. Menestys syntyy yhdessä tekemisestä ja jatkuvasta kehittymisestä. Olympiarenkaat ovat yksi maailman arvokkaimmista brändeistä – harvaan muuhun brändiin liittyy yhtä paljon intohimoa, tunnetta ja sitoutumista, Ronkainen toteaa tiedotteessa.
Ronkainen uskoo, että Olympiakomitean kumppaneina yritykset pääsevät osaksi tarinaa, joka puhuttelee suomalaisia sukupolvesta riippumatta.
– Yhteistyö tarjoaa vaikuttavan alustan brändin rakentamiseen, tunnettuuden kasvattamiseen ja vastuullisuuden esiin tuomiseen. Olympialiike yhdistää arvot, jotka resonoivat myös nykypäivän kuluttajissa: sinnikkyys, tasa-arvo, yhdessä tekeminen ja jatkuva kehittyminen, Ronkainen muistuttaa.