Yritykset investoivat sosiaalisen mediaan koko ajan enemmän ja enemmän. Se ei ole ihme, sillä somekäyttäjien määrä kasvaa vauhdilla ja on jo 4,7 miljardia, eli selvästi yli puolet maailman ihmisistä ovat jo somessa.
Vielä vuonna 2017 globaalit mainosinvestoinnit olivat reilut 50 miljardia dollaria, mutta jo viime vuonna ylitettiin 180 miljardin dollarin rajan.
Odotettavasti tänä vuonna mennään ensimmäistä kertaa yli 200 miljardin rajan. Statistan arvion mukaan tämän vuoden somemainontainvestoinnit nousevat 226 miljardiin.
Statistan mukaan 300 miljardin rajaan ylletään parissa vuodessa: ensi vuonna noustaan liki 270 miljardiin ja vuonna 2024 noin 303 miljardiin.
Kasvun ajurina ovat kiinalaiset yritykset, jotka ohittavat jenkkiyritykset investoinneissa ensi vuonna, Statista arvioi. Arvion mukaan kiinalaiset yritykset investoivat vuonna 2024 110 miljardia somemainontaan.
Lähde: Augusta Free Press