Kasvumarkkinointitoimisto Genero on vahvistanut hallitustaan kahdella markkinointialan konkarilla, Markus Hakalalla ja Antti Mäellä.
Hakala on Mirumin entinen Euroopan aluejohtaja. Mäki puolestaan on työskennellyt tunnettujen globaalien brändien palkkalistoilla sekä kerryttänyt kokemusta myös toimistoista. Hän on työskennellyt muun muassa Unileverillä, Volvolla, Nordealla ja Publicisilla.
A-Lehdet-konserniin kuuluva Genero on kasvanut viime vuosina vauhdilla. Kolmen viime vuoden aikana liikevaihto on noussut viidestä miljoonasta eurosta 15 miljoonaan.
Uusien hallitusnimitysten taustalla on kansainvälistymishanke. Genero on aloittamassa strategisen kansainvälisen laajentumisen, jonka tavoitellaan johtavan liiketoiminnan rajuun kasvuun.
– Tavoitteenamme on kasvaa 100 työntekijästä 300 työntekijään ja kasvattaa myyntikatetta 10 miljoonasta 35 miljoonaan. Orgaanisen kasvun lisäksi kartoitamme mahdollisuuksia kasvaa yritysjärjestelyiden kautta. Pitkän aikavälin tavoitteenamme on olla kasvumarkkinoinnin kumppani kasvuhakuisille yrityksille Pohjoismaissa, sanoo Generon toimitusjohtaja Rasmus Östman (kuvassa vasemmalla) tiedotteessa.
Genero avasi viime vuonna toimiston Tukholmaan. Ensimmäisen vuoden liikevaihto oli liki 300 000 euroa.
– Pääsimme tavoitteisiimme, vaikka koronapandemia asettikin kapuloita rattaisiin heti pari kuukautta uuden toimiston avaamisen jälkeen. Tänä vuonna tavoitteemme on saavuttaa miljoonan euron liikevaihto ja olemme jo hyvässä vauhdissa kohti tavoitetta, avaa Generon kasvujohtaja Sebastian Östman (oikealla).
Hallituksen uudet jäsenet tuovat yritykseen laajaa osaamista kansainvälisiltä markkinoilta.
– Markus Hakalalla on aikaisempaa kokemusta menestyneen globaalin markkinointitoimiston rakentamisesta. Markus on täydellinen lisä meidän tiimiimme, sillä hän ymmärtää Generon yrittäjähenkistä ilmapiiriä.
Mäki taas on Lontoossa vaikuttava kasvu- ja muutosjohtaja, jolla on yli 15 vuoden kansainvälinen kokemus toimisto- ja mainostajapuolelta. Hän tuo Generon hallitukseen strategisen näkemyksen lisäksi vahvan asiakkaan äänen, tiedotteessa sanotaan.