Suomalainen startup Leadfeeder yhdistyy saksalaisen Echobotin kanssa. Leadfeeder kertoi tiedosta tänään maanantaina.
Leadfeeder on B2B-myyntiliidien tunnistamiseen erikoistunut startup. Echobot puolestaan on verkkopalvelu B2B-yrityksille yritys- ja päättäjätietojen etsimiseen ja hyödyntämiseen. Uudesta yhtiöstä tulee merkittävä toimija markkinoille, sillä molemmat yhtiöt ovat alansa markkinajohtajia, ja verkossa tapahtuva myynti on kasvanut entisestään. Yhtiöiden teknologialla yritykset voivat automatisoida myyntiprosessejaan tekoälyn avulla.
Lisäksi uusi yritys saa alkuun merkittävän uuden pääomapotin, sillä yhdysvaltalainen pääomasijoitusyhtiö Great Hill Partners investoi yhtiöön 180 miljoonaa euroa. Rahoituksen avulla yhtiö aikoo laajentaa tuotevalikoimaansa ja kasvattaa markkinaosuuttaan sen nykyisillä markkinoilla Euroopassa ja Yhdysvalloissa.
– Olemme todella innoissamme tästä yhdistymisestä. Olemme suunnilleen samankokoiset yhtiöt ja täydennämme hyvin toisiamme. Yhdistämällä Leadfeederin myynnin työkalut Echobotin yritys- ja kontaktitietokantaan luomme yrityksille ainutlaatuisen ja tehokkaan tavan tunnistaa ja hyödyntää parhaat myyntiliidit, kertoo Leadfeederin perustajajäsen ja toimitusjohtaja Pekka Koskinen, joka jää yritykseen merkittäväksi osakkeenomistajaksi ja vastaamaan yhtiön tuotekehityksestä ja -strategiasta.
Uusi yhtiö työllistää 250 henkeä, ja sen pääkonttori sijaitsee Saksassa, mutta Leadfeederin toimisto ja henkilökunta jatkavat Suomessa. Suomeen palkataan myös paljon uusia työntekijöitä myynnin, markkinoinnin ja tuotekehityksen tehtäviin. Pohjoismaat ovat merkittävässä osassa yhtiön kasvustrategiaa.