Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana viestintätyönä Global Sabre Awardseissa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin kiinteistötekniikkaan ja teollisuuden palveluihin erikoistuneelle Caverionille. Kumppaneina kampanjassa olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki.
Kaiken kaikkiaan Sabre Awardsien alueellisiin sarjoihin osallistui yli 5 500 työtä, joista 40 parasta valittiin globaalille listalle.
Caverionin Hankkeessa autettiin koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energia-asioita Minecraftin avulla.
– Tämä oli iso, mutta hyvin strateginen hyppy tuntemattomaan. Tuntuu upealta saada siitä tunnustusta – ei vähinten, kun se tulee maailman huipulta, Caverionin markkinointi-, viestintä- ja asiakaskokemusjohtaja Kaisa Korkala kommentoi tiedotteessa.
Kurio on aiemminkin palkittu Global Sabre Awards -kilpailussa. Vuonna 2018 Nesteelle ja Ponsselle tehty Finlandia by Forest Machines -kampanja palkittiin maailman 25. parhaana työnä.
Suomen energiaviisain koulu ei ollut ainoa listalle päätynyt suomalainen viestintätyö. Diakoniammattikoulun Romako-hankkeen ja mainostoimisto SEK:n toteuttama Taustasta riippumatta eli kansainvälisemmin Romani rejection letters on maailman parhaiden viestintätöiden listalla sijalla 12.