Kuvassa Paul Holmes SABRE Awardsista (vas.), Kaisa Korkala ja Anne Paasikari Caverionilta sekä Tommi Opas Kuriolta. Kuva: Sabre Awards
Viestintä

Suomalainen viestintätyö maailman neljänneksi paras – Minecraftilla opetettiin energiaviisautta

30.10.2024 8:32
Mikko Perttunen
Global Sabre Awardsien 40 työn listalle mahtui myös toinen suomalaisedustaja.

Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana viestintätyönä Global Sabre Awardseissa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin kiinteistötekniikkaan ja teollisuuden palveluihin erikoistuneelle Caverionille. Kumppaneina kampanjassa olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki.

Kaiken kaikkiaan Sabre Awardsien alueellisiin sarjoihin osallistui yli 5 500 työtä, joista 40 parasta valittiin globaalille listalle.

MAINOS

Caverionin Hankkeessa autettiin koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energia-asioita Minecraftin avulla.

Lue myös: Minecraftin mahdollisuudet huomattu markkinoinnissa – myös kiinteistöalan suuri toimija Caverion hyödyntää peliä koululaisille järjestetyssä kilpailussaan

– Tämä oli iso, mutta hyvin strateginen hyppy tuntemattomaan. Tuntuu upealta saada siitä tunnustusta – ei vähinten, kun se tulee maailman huipulta, Caverionin markkinointi-, viestintä- ja asiakaskokemusjohtaja Kaisa Korkala kommentoi tiedotteessa.

Kurio on aiemminkin palkittu Global Sabre Awards -kilpailussa. Vuonna 2018 Nesteelle ja Ponsselle tehty Finlandia by Forest Machines -kampanja palkittiin maailman 25. parhaana työnä.

Suomen energiaviisain koulu ei ollut ainoa listalle päätynyt suomalainen viestintätyö. Diakoniammattikoulun Romako-hankkeen ja mainostoimisto SEK:n toteuttama Taustasta riippumatta eli kansainvälisemmin Romani rejection letters on maailman parhaiden viestintätöiden listalla sijalla 12.

Lue myös: Taustasta riippumatta -työnantajapooli kokoaa yhteen työnantajat, jotka ovat valmiita palkkaamaan romanitaustaisen henkilön – nämä toimistot mukana

MAINOS
MAINOS