Suomeen on tullut kaksi voittoa viestintäalan arvostetusta European Excellence Awards -kilpailusta. Palkitut yritykset ovat Visit Åland ja Helsinki Business Hub.
Visit Åland vastaa Ahvenanmaan matkailumarkkinoinnista. Yritys teki yhteistyössä OSG Viestinnän kanssa kampanjan, jolla houkuteltiin turisteja koronapandemian keskellä. Kampanja voitti Multi-Channel Communications -sarjan, jossa palkitaan parhaita monikanavaisia töitä.
Ahvenanmaata ja turvallista matkustusta tehtiin tunnetuksi kotimaassa muun muassa järjestämällä tutustumismatkoja sosiaalisen median vaikuttajille ja median edustajille. Ahvenanmaan rantoja nostettiin esiin Hiekkakakkujen SM-kisoilla, joiden aluekilpailuita järjestettiin eri puolilla Suomea. Ahvenanmaa antoi myös Suomen jokaiselle kaupungille oman nimikko-omenapuun Öfvergårdsin omenatilalta (kuvassa).
– Ahvenanmaa on upea kohde, joka vastaa kotimaisten matkailijoiden toiveisiin kauniista saaristoluonnosta, hyvästä ruuasta ja monipuolisista harrastusmahdollisuuksista. Tuote oli kunnossa, ja meidän tehtävänämme oli rohkaista ihmisiä matkaan ja löytämään Ahvenanmaa uudelleen. Kampanja saikin hienon näkyvyyden. Jokaisella suomalaisella oli periaatteessa mahdollisuus törmätä maakunnan viesteihin eri kanavissa yli viisi kertaa kesän ja kevään aikana, kertaa OSG Viestinnän toimitusjohtaja Toni Perez tiedotteessa.
Ahvenanmaa teki kaikkien aikojen matkailuennätyksensä heinäkuussa, vaikka ulkomaalaisturistit loistivat poissaolollaan.
Helsingin kaupungin omistama Helsinki Business Hub voitti puolestaan Event & Experiential Marketing -sarjan, jossa palkitaan tapahtumia ja kokemuksellisuutta.
Yritys teki teknologiaa kehittävien ja hyödyntävien yritysten viestintään ja markkinointiin erikoistuneen Netprofilen kanssa kampanjan, jossa houkuteltiin startup-sijoittajia, yritysten perustajia ja osaajia asumaan ja työskentelemään Suomeen kolmen kuukauden ajaksi. Kohderyhmään kuuluvat saivat lähettää hakemuksen, ja viiden viikon aikana hakemuksia kertyi yli 5300.