Niklas Kaskeala, Miisa Mink ja Tuuli Kousa ovat The Activist Agency.
Toimistot

Suomen pelikentälle uusi viestintätoimisto, joka kertoo haastavansa pintapuolisen vastuullisuuspuheen

30.10.2024 15:17
Mikko Perttunen
The Activist Agencyn taustalla on nimensä mukaisesti kolme aktivistia.

Vastikään perustettu uusi viestintätoimisto The Activist Agency pyrkii tukemaan yrityksiä kohti vastuullisia toimintamalleja.

The Activist Agency kertoo haastavansa toimistokentällä yleisen viherpesun ja pintapuolisen vastuullisuuspuheen. Toimiston mukaan ympäristövastuu ei ole pelkkää raportointia ja riskienhallintaa, vaan arvolupaus kestävästä ja elinvoimaisesta tulevaisuudesta.

– Passiivisuuden aika on ohi. Luonnon hyvinvointi ja kasvava talous eivät voi enää olla toisiaan pois sulkevia, ja kaikkien yritysten on pohdittava, miten niiden tulee muuttaa ydinliiketoimintaansa, uuden yrityksen toimitusjohtaja Miisa Mink kertoo.

Lue myös: 🔍 Törkein viherpesukampanja palkittiin taas, mutta mikä on toimistojen vastuu viherpesun kitkemisessä? Toimistopomot vastaavat

MAINOS

The Activist Agencyssa nähdään, että yritykset voivat ja niiden täytyy olla keskeisessä roolissa tulevaisuuden yhteiskunnan rakentamisessa.

Toimiston on perustanut kolme aktivistiksi itsensä lukevaa tekijää.

Mink on brändäyksen ja konseptikehityksen asiantuntija, joka on perustanut muun muassa design-toimisto Tangon, Drivenwomanin ja Saimaa ilman kaivoksia ry:n. Hän tuo uuteen toimistoon näkemyksen siitä, miten brändejä voidaan rakentaa aidosti vastuullisiksi.

Tuuli Kousalla on puolestaan 20 vuoden kokemus viestinnän, brändien ja yritysvastuun johtamisesta sekä poliittisesta vaikuttamisesta. Hän on toiminut muun muassa OP Ryhmän viestintä- ja vastuullisuusjohtajana sekä Helsingin kaupunginvaltuuston puheenjohtajana.

– Haluamme auttaa yrityksiä navigoimaan kestävyysmurroksessa, rakentamaan parempaa dialogia ja luomaan liiketoimintamalleja, jotka kestävät tulevaisuuden vaatimukset niin ekologisesti kuin sosiaalisesti, Kousa toteaa.

Kolmas perustaja, Niklas Kaskeala, on kokenut ilmasto- ja ympäristöaktivisti, jonka missiona on auttaa yrityksiä siirtymään perinteisestä vastuullisuutta pidemmälle kohti ekologista jälleenrakennusta tukevia liiketoimintamalleja.

Pitkän järjestöuran jälkeen Kaskeala on keskittynyt tukemaan yrityksiä yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa ja markkinamuutoksen edistämisessä. Hän on myös Markkinointiuutisten kolumnisti.

Lue myös: Tutkimus: Viherpesu ärsyttää suomalaisia kuluttajia – liioitellusta ympäristöystävällisyyden markkinoinnista toivotaan yrityksille sakkoja

MAINOS