Suomessa aloittaa tänään uusi kaupallinen radiokanava Popfm.
Popfm aloittaa Yle Puheelta vapautuneella taajuudella. Toimiluvan uusi haltija Mad Men Media Oy haluaa tiedotteen mukaan haastaa Suomessa vallitsevan kahden suuryrityksen muodostaman kaupallisen radion duopolin.
Kanavan kuuluvuusalue kattaa koko Suomen ja se haluaa tiedotteen mukaan tarjota hyvän mielen musiikkia tuoreella tavalla paketoituna. Kuuluvuusalueella kanava tavoittaa peräti 98 prosenttia suomalaisista.
Kanavan kattaukseen lukeutuu sekä kotimaisia että ulkomaisia hittejä 1990-luvulta tähän päivään. Loppuvuodesta kanavalla käynnistyvät myös omat uutislähetykset. Kanavan konsepti on suunniteltu kuuntelijalähtöisesti, ja taustatiimissä vaikuttaa joukko pitkän linjan radio-osaajia Suomesta ja Ruotsista.
– Tavoitteenamme on tarjota raikas kanavavaihtoehto sekä suomalaiselle yleisölle että mainostajille. Suunnitelmamme on rakentaa Popfm:stä yksi maan johtavista valtakunnallisista kanavista, Mad Men Median toimitusjohtaja Mattias Gustavsson kertoo tiedotteessa.
Popfm:n juontajat ovat uusia tekijöitä radioaalloilla.
Matti Roth on tullut tutuksi erityisesti Blokess-somekanavien videosketseistä. Maalivahtinakin tunnetulla Lassi Hurskaisella on myös vahvaa juonto- ja videotuotantokokemusta. Essi Unkuri on puolestaan kaksikielinen juontaja, sisällöntuottaja ja Miss Suomi 2021.
– Työ valtakunnallisessa radiossa on ollut unelmani. On erityisen hienoa päästä rakentamaan aivan uutta kanavaa ja brändiä yhdessä osaavan ja innostavan tiimin kanssa, Unkuri hehkuttaa.