Suoratoistopalveluiden välinen kilpailu on tiukkaa niin Suomessa kuin maailmallakin. Vuoden 2022 viimeisellä vuosineljänneksellä Netflix oli edelleen Suomessa selvä ykkönen 23 prosentin markkinaosuudellaan, mutta sen jälkeen on tiukempaa, kertovat striimaushakukone Justwatchin tilastot.
Syksyllä 2020 Suomessa lanseerattu Disney Plus on täällä jo toiseksi suosituin suoratoistopalvelu 19 prosentin osuudella. Disney kasvoi myös nopeiten, sillä se lisäsi vuodessa osuuttaan kolmella prosenttiyksiköllä.
Vuoden lopulla Viaplay oli kolmanneksi suurin 16 prosentin, Prime video neljäs 15 prosentin ja HBO Max viides 14 prosentin markkinaosuudella.
Muiden toimijoiden osuudeksi jäi yhteensä 13 prosenttia. Näistä suurin on CMore, jonka osuus markkinasta oli 4 prosenttia.