Syöpäsäätiön melkein 20 vuotta vanhan Roosa nauha -keräyksen kampanjoiden yksi näkyvimmistä yksittäisistä teoksista on kampanjafilmi. Tänä vuonna filmin taustalla olivat mainostoimisto N2 Creative ja tuotantoyhtiö Directors Guild, joiden teos on nyt julkaistu.
Filmi käsittelee nuoren, syöpään sairastuneen miehen selviytymistarinaa. Lopputulos oli tekijöiden mielestä kansainvälistä tasoa.
– Se oli käsikirjoitus, joka oli pakko saada tehdä. Aiheen henkilökohtaisuus ja ylipäätään syövän ja kuoleman käsittely niin, että valo ja toivo ovat silti läsnä, on jotain, mitä ei näissä hommissa pääse joka päivä tekemään. Lisäksi se, että mukaan lähtivät maamme huipputekijät ja että lopputulos on kansainvälisen tason filmi hyvän asian puolesta, tekee tästä todella erityisen projektin, kertoo filmin tuottaja, Directors Guildin Seppo Kerkelä tiedotteessa.
Ohjaajana toimi Sakari Lerkkanen, joka tekee työkseen kansainvälisen tason tuotantoja Lontoossa. Filmissä esiintyvät näyttelijät Iiro Panula, Maija Paunonen sekä Taisto Oksanen. Voice overina kuullaan Maria Veitola, tämän vuoden Roosa nauhan suunnittelija. Musiikin filmiin on säveltänyt Juri Seppä.
Syöpäsäätiön markkinointipäällikkö Anu Koikkalainen sanoo, että idean merkitys korostuu, kun puhutaan järjestöjen markkinoinnista.
– Haluan erityisesti kiittää kaikkia niitä upeita ammattilaisia, jotka tulivat yhteen tämän filmin luomiseksi. Kun ei järjestötoimijana voi ostaa parhaita puhtaasti rahalla, niin idea ja filmin merkitys korostuu. Tämä on jälleen osoitus siitä, että me suomalaiset tulemme yhteen tukemaan toinen toisiamme, sillä syöpä koskettaa lähes meitä jokaista jollain tavalla. Roosa nauha -keräys hyödyttää meitä kaikkia, sillä suomalaisen syöpätutkimuksen pelastamat ihmishenget voivat olla juuri sinä tai minä tai joku läheisemme, Koikkalainen kommentoi.
Katso mainosfilmi alta olevalta videolta:
Lue myös: