Muun muassa media- ja brändianalyysejä tekoälyn avulla tekevä Sometrik on listannut yhteisöpalvelu LinkedInin alkuvuoden suosituimmat suomenkieliset sivut. Mittaus on ajalta 1. tammikuuta – 15. helmikuuta, ja se on tehty aktivoitujen käyttäjien perusteella eikä seuraajamäärän.
1000 LinkedIn-sivua kattavan listan kärjessä on Ari Huusela Ocean Racing, jossa on seurattu vahvan henkilöbrändin luoneen Ari Huuselan osallistumista purjehduksen maailmanympärikisaan.
Huuselan päätukijana on toiminut rautakauppaketju Stark. Huuselan ja Starkin yhteistyö valittiin vuoden sponsorointiteoksi Sponsorointi & Tapahtumat ry:n vuotuisessa Awards-gaalassa.
Sometrikin jättimäisellä listalla huomiota herättää etenkin julkisten organisaatioiden suosio. Ari Huusela Ocean Racingin jälkeen toiseksi suosituimpana on Verohallinto. TE-palvelut on nelossijalla ja Puolustusvoimat kahdeksannella sijalla.
Suosituin mediabrändi on Kauppalehti, joka on listan kolmas. Kauppaketjuista suosituin on S-ryhmä, joka on listan viides. Kesko on seitsemäs ja Lidl 11:s.
1. Ari Huusela Ocean Racing
2. Verohallinto
3. Kauppalehti
4. TE-palvelut - Employment and Economic Development Office
5. S-ryhmä / S Group
6. Visit Finland
7. Kesko - K-Group
8. Puolustusvoimat - Försvarsmakten - Finnish Defence Forces
9. Duunitori
10. OP Financial Group
Lähde: Sometrik