Media

Tässä ovat Markkinointiuutisten vuoden 2024 luetuimmat jutut

20.12.2024 21:23
Toimitus
Vuoden luetuin artikkeli oli Mitra Vasaran kirjoittama henkilöjuttu matkailuyrittäjä Sampo Kaulasesta.

Vuosi 2024 lähestyy loppuaan. Koostimme joulun julkaisutauon ajaksi luettavaksesi tämän vuoden luetuimmat artikkelit.

Kymmenen luetuimman artikkelin joukkoon mahtui monenlaista, niin pitkiä suurennuslasijuttuja kuin lyhyitä uutisiakin: henkilöitä, kampanjoita, brändejä ja vastuullisuutta.

Markkinointiuutisten 10 luetuinta artikkelia vuonna 2024:

1. 🔍 Matkailuyrittäjä Sampo Kaulanen: ”Ei minulla ole muuta strategiaa kuin että laitan joka ilta kädet ristiin ja toivon parasta” (syyskuu)

2. Pahimmasta viherpesusta ehdolla olevien töiden takana Suomen kärkitoimistoja (toukokuu)

MAINOS

3. McDonald’s rakensi kampanjassaan salaliittoteorian – ilmiantajille ilmaisia hampurilaisia (maaliskuu)

4. 11 kaupungissa elokuvateattereita pyörittävä Bio Rex irtautuu Finnkinon verkostosta ja aloittaa mainosmyynnin itsenäisesti (marraskuu)

5. Kesällä etsittiin suomalaisten ruokakaappien vanhinta maustetta – voittaja löytyi Merikarvialta (syyskuu)

6. 🔍 “Kunpa jäisin auton alle” – toimittaja testasi psykologista valmennusta, josta markkinoijatkin ovat saaneet apua (helmikuu)

7. 🔍 ”Jos olisin töissä Iittalan markkinoinnissa, olisi peffa melkoisessa hiessä” – näin markkinointialalla reagoitiin Iittalan kohahduttavaan brändiuudistukseen (helmikuu)

8. Uusi luova teknologiatoimisto Helsinkiin, Tukholmaan ja Amsterdamiin – perustajana muun muassa Reaktorista ja TBWA\Helsingistä tuttu Niclas Kristiansson (maaliskuu)

9. Näin Flow Festival vastaa sponsorointikohuun: ”Yhteistyö Finnair Visan kanssa painottuu ensisijaisesti maksukorttipalveluihin” (kesäkuu)

10. Osui ja upposi – Huuhkajien härski markkinointitempaus nousi otsikoihin BBC:llä (maaliskuu)

Lue myös: Tässä ovat MarkkinointiUutisten vuoden 2023 luetuimmat jutut