Vuosi 2024 lähestyy loppuaan. Koostimme yhteen Markkinointiuutisten vuoden luetuimmat kolumnit. MU:n kolumnistirinki uudistui voimakkaasti vuoden 2024 alussa, ja myös vuoden 2025 alussa kolumnistien joukkoon tulee kahdeksan uutta nimeä.
Lue myös: Tässä ovat Markkinointiuutisten vuoden 2025 kolumnistit: mukaan kahdeksan uutta nimeä
Markkinointiuutisten vuoden 2024 luetuimmat kolumnit
1. Marica Thorén: "Ei riitä koulutus, kokemus eikä hyvä perse" – naisen parasta ennen -päivä työelämässä koittaa 10 vuotta aikaisemmin kuin miesten (maaliskuu)
2. Niklas Kaskeala: Kirjoitin Atrian tiedotteen rehellisesti uusiksi: ”Tehtaassa voidaan tappaa jopa 15 000 lintua tunnissa” (syyskuu)
3. Aino Nieminen: Se, että käytät Canvaa, ei tee sinusta graafikkoa (maaliskuu)
4. Jere Rinne: Etätyössä kaikkein surkeinta on etätyöstä käytävä keskustelu (lokakuu)
5. Jan Porema: Tervetuloa vuoteen 2024 – myynnin johtaminen on yhä perseestä! (tammikuu)
6. Leena Komulainen: Kun 43-vuotias markkinointijohtaja pohtii olevansa liian vanha markkinointialalle, on jokin pahasti vinksallaan (helmikuu)
7. Niklas Kaskeala: Flow Festival solmi sponsorointisopimuksen Finnairin kanssa – möikö ympäristövastuustaan tunnettu festari arvonsa? (kesäkuu)
8. Aino Nieminen: Voitin Vuoden huipuissa hopeahuipun, enkä saanut edes drinkkilippuja (kesäkuu)
9. Iina Kansonen: Freelancer-kirjoittajaa haetaan kolmen euron palkkiolla – tosielämän esimerkki osoittaa, miten tekoälyä voi käyttää väärin (helmikuu)
10. Niklas Kaskeala: Julkkikset syövät Youtuben hittisarjassa tulisia siipiä – taustalla on maitoteollisuuden kampanja, jonka lankaan moni on mennyt (elokuu)
Lue myös: Tässä ovat MarkkinointiUutisten vuoden 2023 luetuimmat kolumnit