MarkkinointiUutisten kolumnistirinki uudistuu vuodeksi 2025. Kolumnistina aloittaa kahdeksan uutta nimeä, ja vanhoista kolumnisteista jatkaa kolme.
Ninni Arion on kansainvälisen tapahtumamarkkinoinnin asiantuntija, jolla on yli 20 vuoden kokemus tapahtumista ja messuista eri mantereilla. Hänen erityisosaamistaan ovat strateginen suunnittelu, asiakaskokemuksen kehittäminen ja kohderyhmien ymmärtäminen, mikä näkyy hänen kykynään luoda vaikuttavia asiakaskohtaamisia ja kestäviä liiketoimintaratkaisuja.
Sanna Erkkilä on Z-sukupolven edustaja ja työskentelee viestintäkonsulttina Ahjo Communicationsilla. Erkkilää ajaa loputon uteliaisuus oppia uutta ja pysyä ajan hermolla viestinnän ja markkinoinnin trendeistä. Hän työskentelee viestinnän, PR:n ja sisällöntuotannon parissa. Kolumneissaan Erkkilä tarkastelee viestinnän murrosta, sukupolvien välistä dialogia ja työelämän haasteita nuorten näkökulmasta.
Nanna Järvinen on pitkän linjan brändinrakennuksen ammattilainen ja Atrian brändijohtaja. Järvinen huvittuu ja huolestuu markkinointiin kohdistuvista väärinkäsityksistä ja haluaa nostaa brändiymmärryksen tasoa suomalaisessa liikkeenjohdossa. Järvisen kolumneissa on luvassa hauskoja ja teräviä havaintoja muun muassa vastuullisuuden markkinoinnista, brändirakennuksen työkaluista ja markkinointiosaamisen roolista hallitustyöskentelyssä.
Lilli Loiri on markkinointiviestintätoimisto Drama Queensin luova johtaja ja toisen polven mainonnan suunnittelija. Hänen töitään on nähty ja kuultu niin Kansallisteatterin lavalla kuin Spotifyn kuunnelluimpien kotimaisten listalla. Luovaan Loirien sukuun kuuluva Lilli kirjoittaa kolumneja rohkeudesta, herkkyydestä ja vaikuttamisesta.
Lassi Perämäki aloitti uransa hankeviestinnässä valmistumisensa kynnyksellä. Perämäki on erityisesti tekstimuotoisen viestinnän seppä, joka on viettänyt pari viime vuotta työnhakijana. Hän pyrkii ratkaisemaan dilemman, jossa töitä ei saa ilman kokemusta ja verkostoja, eikä kokemusta ja verkostoja ilman töitä. Hän raportoi kolumneissaan havainnoistaan ilmiön ympärillä.
Harri-Pekka Pietikäinen on Jatkoaika-verkkomedian päätoimittaja ja kirjailija. Kolumneissaan hän pureutuu median ajankohtaisiin ilmiöihin ja suuntauksiin.
Toni Rajamäki on toimittajanakin työskennellyt ansaitun median ammattilainen, joka tekee töitä konsulttina viestintä- ja PR-toimisto San Franciscossa. Hän auttaa niin suomalaisia kuin kansainvälisiä brändejä erottautumaan viestinnällään ja markkinoinnillaan. Rajamäki on työskennellyt aikanaan myös Markkinointiuutisten toimittajana.
Simo Rissanen on yhteiskunnallisen viestinnän ja vaikuttamisen parissa viestintätoimisto Kaikussa työskentelevä konsultti. Hänen kirjoituksissaan tarkastellaan viestintää, politiikkaa sekä sitä, miten ne liittyvät toisiinsa.
Niklas Kaskeala on pitkän linjan ilmasto- ja vastuullisuusammatilainen ja yksi Activist Agency -viestintätoimiston perustajajäsenistä. Hän haastaa rohkeasti yrityksiä ja toimistoja, jotka keskellä pahenevaa ilmastokriisiä ja luontokatoa edelleen sortuvat jatkuvaan viherpesuun.
Jan Porema työskentelee myyntipäällikkönä valaistusratkaisuja tarjoavassa Imoon-yrityksessä. Porema opiskeli markkinointia neljässä maassa ja palasi myyjäksi Suomeen. Hän törmäsi vanhentuneisiin asenteisiin ja turhiin siiloihin myynnin ja markkinoinnin kentällä. Kolumneissaan Porema ravistelee noita asenteita ja rakenteita sekä osoittaa, mikä alan juhlapuheissa on pielessä.
Jere Rinne on markkinointiviestintätoimisto Republicin utelias toimitusjohtaja, jota kiinnostaa melkein kaikki. Rinteen kolumnit käsittelevät kehittämistä, muutosta ja tulevaisuutta.
Markkinointiuutiset on julkaisutauolla 23.12.2024–6.1.2024 välisen ajan. Kolumnien julkaisu jatkuu normaalisti julkaisutauon jälkeen.