Suomen Kauppakeskusyhdistyksen julkaiseman raportin mukaan vuoden 2020 suosituin suomalainen kauppakeskus kävijämäärältään oli Espoossa sijaitseva Sello, joka nappasi ykköspaikan Helsingin keskustassa sijaitsevalta Kampilta.
Kaupunkien keskustat ovat hiljentyneet korona-aikana, mikä selittää Kampin kävijämäärän romahtamisen. Vuonna 2019 Kampissa vieraili yli 30 miljoonaa kävijää, kun viime vuonna kävijöitä oli vain vajaat 18 miljoonaa. Sellon prosentuaalinen lasku oli selvästi pienempi, ja kauppakeskuksessa vieraili viime vuonna yhteensä 18,6 kävijää. Ilman pandemiaa Kamppi olisi todennäköisesti pitänyt kärkipaikkansa.
Kolmanneksi ylsi Pasilassa sijaitseva Mall of Tripla, joka avattiin vuonna 2019. Ensimmäisenä kokonaisena vuotena kauppakeskuksessa vieraili 17,5 miljoonaa kävijää.
Seuraavat sijat menivät Iso Omenalle, Itikselle ja Jumbo-Flamingolle. Pääkaupunkiseudun ulkopuolisista kauppakeskuksista suosituin oli Turun Hansakortteli, jossa kävi viime vuonna vajaat 10 miljoonaa kävijää.
Myyntilukemiltaan Suomen isoin kauppakeskus oli Jumbo-Flamingo, jossa myytiin tuotteita ja palveluita viime vuonna yli 410 miljoonalla eurolla.
Vuokrattavan liiketoimintapinta-alan puolesta suurimman kauppakeskuksen titteliä pitää itsellään Ideapark Lempäälä.
Kauppakeskuksissa kävi viime vuonna yhteensä 351 miljoonaa kävijää. Laskua edellisvuodesta nähtiin 18 prosenttia. Tilastojen mukaan ihmisten keskiostojen määrät olivat kuitenkin isompia kuin aiempina vuosina, ja kokonaismyyntilukema laskikin vain yhdeksän prosenttia.