Euroopan laajin vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus Sustainable Brand Index on taas julkaistu. Tämän vuoden tutkimukseen osallistui 9 900 vastaajaa Suomesta. Heidän mukaansa Valio on yhä Suomen vastuullisin brändi.
Valio on pitänyt ykkössijaa hallussaan vuodesta 2014, jolloin maitojätti syrjäytti Prisman. Prisma oli tämän vuoden tutkimuksessa kolmanneksi vastuullisin suomalaisbrändi. Toisen sijan nappasi Elovena.
Prisman tavoin S-ryhmään kuuluvat Kotimaista-tuotemerkki ja S-Market mahtuivat viiden parhaan joukkoon. Kotimaista nousi vuodessa viidenneltä sijalle neljänneksi, ja S-Market tippui kakkossijalta viidenneksi. S-ryhmän brändi on tutkimuksen mukaan vasta 13. vastuullisin.
Kymmenen parhaan joukkoon mahtuivat myös VR, Myllyn Paras, Fazer, K-Citymarket ja K-Supermarket.
Juttua muokattu 17. maaliskuuta 2021: Otsikkoa muokattu.
Suomen vastuullisimmat brändit Sustainable Brand Indexin mukaan:
1. Valio
2. Elovena
3. Prisma
4. Kotimaista
5. S-Market
6. VR
7. Myllyn Paras
8. Fazer
9. K-Citymarket
10. K-Supermarket