Maailman nopeiten kasvava somepalvelu TikTok ja maailman suurimpiin markkinointiryhmiin kuuluva IPG Mediabrands ovat solmineet yhteistyösopimuksen. TikTok tiedotti asiasta tällä viikolla. Yhteistyön tavoitteena on kehittää Mediabrandsin asiakkaiden markkinointitaitoja TikTokissa, jonka suosio on kasvanut räjähdysmäisesti sekä kuluttajien että markkinoijien silmissä.
Yhteistyö pitää sisällään monta erilaista tapaa kehittää brändien toimintaa. TikTok muun muassa muodostaa menestyneistä sisällöntuottajistaan yhteisön, joka opastaa brändejä alustan käyttäjiä resonoivan sisällön tekemiseen. Sisällöntuottajat myös neuvovat brändejä markkinointistrategian tekemisessä ja antavat palautetta tulevista kampanjoista.
– Olen iloinen voidessani ilmoittaa, että IPG Mediabrandsin asiakkaat pääsevät nyt käsiksi TikTokin valtaviin sisältö- ja viihdetoimintoihin. Meidän viimeisimmän mediavastuuindeksin mukaan TikTok on kehittynyt mediavastuullisuuden näkökulmasta eniten, ja TikTok onkin ansainnut tämän kumppanuuden seisomalla sanojensa takana ja rehellisyydellään, kertoo Mediabrandsin toimitusjohtaja Daryl Lee tiedotteessa.
– Yleisöä on yhä hankalampi tavoittaa perinteisillä tavoilla, joten on tärkeää löytää uusia keinoja heidän tavoittamiseen. Tämä kumppanuus tuo uskomattoman ison arvon asiakkaillemme.
Lue myös:
TikTokin kansainvälisestä kaupasta vastaava Blake Chandlee sanoo, että yhteistyö antaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden.
– Brändeillä on ainutlaatuinen tilaisuus tulla sisällöntuottajaksi kuuntelemalla TikTok-yhteisöä. Olemme iloisia yhteistyöstä ja siitä, että pääsemme auttamaan Mediabrandsin asiakkaita hyödyntämään trendejä, luomaan resonoivaa sisältöä ja olemaan luovia, Chandlee päättää.
Mediabrandsin Suomen toiminnasta vastaava Mediabrands Finland on maan johtava markkinointiryhmä Recman analyysin mukaan. Mediabrands Finlandiin kuuluu kuusi toimistoa: Virta UM, Initiative, Kuulas, R3AL Helsinki, Reprise ja Marvelous.