TikTok jatkaa panostuksiaan Pohjoismaihin ja lanseeraa tänään Suomeen uusia markkinointipalveluita. Asiasta tiedottaa TikTok Nordics.
Sosiaalisen median hittipalvelu lanseeraa Suomeen TikTok for Businessin ja TikTok Ads Managerin. Lisäksi suomalaismainostajien käyttöön tulee verkkokauppa Shopifyn kanssa rakennettu palvelu.
Uusien palveluiden lisäksi TikTok julkaisee pienyrityksille Holiday-oppaan, jonka avulla mainostajat voivat varautua juhlakauden markkinointiin.
– Olemme erittäin innoissamme voidessamme palvella kaikenkokoisia yrityksiä Suomessa. Emme malta odottaa, että voimme auttaa yhä useampia yrityksiä tavoittamaan uusia yleisöjä ja kasvamaan, kertoo TiKTok Nordicsin liiketoimintaratkaisujen johtaja Liv Sandberg tiedotteessa.
TikTok For Businessiin kuuluu kaikki TikTokin nykyiset ja tulevat markkinointipalvelut. Ads Managerilla puolestaan yritykset saavat mainontaan luovia työkaluja sekä mahdollisuuden joustaviin mainosbudjetteihin sekä älykkääseen kohdentamiseen. Lisäksi Ads Manageriin kuuluu yritystilit, jotka tarjoavat yrityksille räätälöityjä palveluja ja datankeräystä sekä vuorovaikutusta yleisön kanssa. Shopify-palvelu auttaa Shopify-kauppiaita olemaan vuorovaikutuksessa TikTok-yhteisön kanssa yksinkertaisella ja skaalautuvalla tavalla. Kauppiaat voivat nyt tehdä TikTokin sisältösyötteen sisälle videomainoksia, joissa on suora ostosmahdollisuus Shopifyssa.
TikTok on alkanut panostaa Pohjoismaihin etenkin tänä vuonna. Maaliskuussa yhtiö avasi toimiston Tukholmaan, joka työllistää jo yli 40 asiantuntijaa.
– Pohjoismaiset yritykset ja yhteisö ylipäätään ovat hämmästyttäneet meidät vastaanotollaan. Luovuus ja tarinankerronta ovat TikTokin avaintekijöitä ja olemme jo nyt huomanneet, että täällä on vahvaa tahtoa ja taitoa niiden hyödyntämiseksi. Koska Pohjoismaat ovat erittäin luovia ja innovatiivisia, sopii TikTok yritysten aisapariksi kuin nenä päähän, Sandberg linjaa.