Pitkän uran journalistina sekä media- ja viestintäalan johtopaikoilla tehnyt Mari Haavisto perustaa uuden yrityksen. Sus+Com Agency keskittyy sosiaaliseen vastuullisuuteen, strategiseen media- ja viestintäosaamiseen sekä yhteiskunnan ymmärtämiseen.
– Monet mediakohut syntyvät nykypäivänä siitä, että organisaatiot laiminlyövät sosiaalista vastuullisuutta tai eivät osaa kertoa vastuullisesta tekemisestään. Tästä lähti idea Sus+Com Agencyyn, Haavisto kertoo tiedotteessa.
"Moniarvoisuus, yhdenvertaisuus tai osallisuus auttavat luomaan parempia työpaikkoja."
Haaviston mukaan sosiaalisen vastuullisuuden teot yhdistettynä vaikuttavaan viestintään voivat tarjota ratkaisuja muun muassa työvoimapulaan, maineriskeihin varautumiseen ja yrityksen arvon kasvattamiseen.
– Sus+Com Agency auttaa ymmärtämään, miten esimerkiksi moniarvoisuus, yhdenvertaisuus tai osallisuus auttavat luomaan parempia työpaikkoja ja sitä kautta parempaa tulosta, Haavisto summaa.
Haavisto on tehnyt pitkän uran journalistina muun muassa MTV:n uutisten politiikan toimittajana. Viimeiset kymmenen vuotta hän on toiminut eri johtotehtävissä media- ja viestintäalalla, esimerkiksi SuomiAreenan vastaavana tuottajana, Mediahubin sisältöliiketoimintajohtajana ja EK:n viestintä- ja vastuullisuusjohtajana. Viimeiset viisi vuotta Haavisto on työskennellyt myös vastuullisuusteemojen parissa. Hän istuu parhaillaan Suomen World Visionin hallituksessa.
Yrityksen taustalla on myös kokenut kolmikko neuvonantajia: Noomi Jägerhorn on tehnyt uran Postin vastuullisuusjohtajana ja aloittaa keväällä Postin asiakkuusjohtajana. Hän tuo tiimiin vastuullisuusraportointikokemusta. Ozan Yanar on puolestaan ekonomisti ja taloustieteen tutkija, joka on aiemmin toiminut kansanedustajana ja lisää tiimiin yhteiskunnallista ymmärrystä. Emilia Kullas taas on Elinkeinoelämän valtuuskunnan EVA:n johtaja. Sitä ennen hän toimi Talouselämän päätoimittajana. Kullas tuo mukanaan analyyttista markkinatalouden osaamista.