Kauppaketju Tokmanni lanseeraa oman kanta-asiakasohjelmansa. Yhtiö tiedotti asiasta torstaina.
Kanta-asiakasohjelma käynnistyy ensi viikolla 16. elokuuta. Tokmanni Klubi -nimeä kantava ohjelma tarjoaa asiakkaille erilaisia tarjouksia, etuja ja palveluita, minkä lisäksi klubilaiset saavat tietoa Tokmannin tuotteista, palveluista ja tapahtumista. Tokmanni kertoo, että ohjelman myötä kauppaketju voi myös palkita asiakkaitaan uudenlaisin keinoin.
– Tokmanni Klubi auttaa meitä luomaan entistäkin onnistuneempia asiakaskokemuksia. Kanta-asiakasohjelmamme myötä asiakkaamme tulevat saamaan tietoa heidän ostotottumuksiaan, toiveitaan ja tarpeitaan vastaavista tuotteistamme, palveluistamme, tarjouksistamme ja muista eduistamme monipuolisemmin kuin koskaan aiemmin, Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen kertoo tiedotteessa.
– Olemme kehittäneet kanta-asiakasohjelmaamme asiakkaidemme toiveita kuunnellen ja tarpeita huomioiden. Olemme varmoja siitä, että kaikki halpojen hintojen ystävät – asiakkaamme, henkilökuntamme ja yhteistyökumppanimme – ottavat Tokmanni Klubin ilolla vastaan.
Tokmanni ei luokitteli kanta-asiakkaitaan eri kategorioihin, eli kauppaan isoja summia käyttävä asiakas on samalla viivalla vähemmän rahaa kuluttavien asiakkaiden kanssa. Esimerkiksi S-ryhmä palkitsee kanta-asiakkaitaan pääsääntöisesti ostoksiin käytetyn rahasumman perusteella.
– Tokmanni haluaa jatkossakin olla kaikkien kauppa. Pidämme erittäin tärkeänä sitä, että kaikki Tokmanni Klubin jäsenet kokevat olevansa tärkeitä ja voivat hyödyntää itseään kiinnostavia kanta-asiakasetujamme. Esimerkiksi tarjouksemme ja muut etumme tulevat olemaan paitsi yllätyksellisiä myös helposti ymmärrettäviä, Rautiainen kertoo.
Tokmanni Klubiin liittyvät asiakkaat saavat 10 prosentin alennuksen valitsemastaan kertaostoksesta. Alennus on hyödynnettävissä 30 päivää liittymisestä. Tokmanni Klubi täydentyy syksyn aikana erilaisilla fiksuilla ja arkea helpottavilla toiminnallisuuksilla. Kanta-asiakkaat eivät tarvitse erikseen kanta-asiakaskorttia, sillä tunnistautuminen tapahtuu kassalla joko puhelinnumerolla tai henkilöllisyystodistuksella.
Suomen isoimmista vähittäiskaupan toimijoista kaikilla on nyt kanta-asiakasohjelma. Kesko ja S-ryhmä ovat palkinneet kanta-asiakkaitaan jo pitkään. Lidl Plus lanseerasi oman etuohjelmansa Suomessa viime vuonna.
Ohjelman lanseeraus on iso osa Tokmannin vuosien 2021–2025 strategiaa, sanoo Rautiainen.
– Panostamme esimerkiksi valikoimamme laajentamiseen, halpoihin hintoihin, asioinnin vaivattomuuteen, mielenkiintoiseen asiakaskokemukseen ja vastuullisuuteen. Tokmanni Klubi tarjoaa erinomaisen kanavan kertoa asiakkaillemme muun muassa näistä aiheista.
– Tokmanni Klubin avulla saamme lisäksi arvokasta tietoa erityisesti tuotteiden kysynnästä ja määristä. Asiakastieto auttaa meitä parantamaan käytännössä koko toimintaketjuamme hankinnasta aina myymäläkonseptiin ja asiakaspalveluun asti.