Reilut kaksi vuotta sitten perustettu turkulainen mainostoimisto Grundlage laajenee Helsinkiin. Toimisto tiedottaa avaavansa uuden toimiston Kanavarantaan.
Nopeasti kasvaneen Grundlagen Helsingin-toimiston vetäjäksi on valittu Sari Heinilä, joka on aiemmin työskennellyt muun muassa McCann Helsingin toimitusjohtajana. Hän on ollut johtotehtävissä myös Hasan & partnersilla ja TBWA\Helsingillä.
– Kuun yhteydenotto tuli, niin ensimmäisenä minuun teki vaikutuksen jo toimiston saitiltakin läpi tunkeva luova hulluus ja asenne, jolla tunnutaan menevän vaikka läpi harmaan kiven. Silti en osannut odottaa ihan sitä, mitä pääsin tutustumiskäynneillä kokemaan. Ensimmäinen kosketus toimistoon tapahtui vierailemalla suoraan uuden asiakkaan Aarikan haasteisiin pureutuneessa sisäisessä työstössä. Tajusin, että samassa huoneessa ei istunut vain konseptisuunnittelijoita ja strategeja, vaan myös growth hackingin, markkinoinnin automaation, datan ja analytiikan sekä verkkokaupan suvereeneja osaajia. Ja kaikessa oli koko ajan kyse siitä, miten tämä juttu saadaan lentämään ja asiakkaan liiketoiminta uuteen kansainväliseen nousuun, Heinilä hehkuttaa tiedotteessa.
– Kun kohtasimme Sarin kanssa, tiesin heti, mitä nyt pitää tehdä. Se oli menoa Helsinkiin. Meidän piti alun perin vain istua alas ja tutustua, mutta tajusin, että nyt kohtaa arvomaailma, tekemisen meininki ja kokemuksen määrä sillä tasolla, että minulle löytyi aisapari yrityksen laajentamiseen. Hullu kun olen, niin varasin jo samana iltana näyttöjä toimitiloista Helsingistä ja houkuttelin Sarin mukaan kierrokselle – tietämättä vielä edes, sanooko hän “tahdon”. Ja tässä me nyt ollaan, melkoisen onnelliset naiset mahtavan porukan kanssa – Aurajoen rannalla Turussa ja Kanavarannassa Helsingissä, sanoo puolestaan Grundlagen perustaja ja toimitusjohtaja Mari Tauler (kuvassa toinen oikealta)
Heinilä toimii Grundlagella myös strategiajohtajana. Koko toimisto työllistää nyt 17 henkilöä Turussa ja Helsingissä. Tauler jatkaa yrityksen toimitusjohtajana, ja Turun-toimiston vetäjänä toimii Heidi Halla.
Grundlage on kasvanut vuosittain isoin askelin ja saanut tunnustusta muun muassa Vuoden toimisto -kilpailussa, jossa yritys ylsi viime vuonna pienten toimistojen sarjassa finaaliin. Grundlage menestyi myös Turun Markkinointiliiton Vuoden Mainos -kilpailussa, jossa toimisto voitti useita palkintoja, mukaan lukien Grand Prix -palkinnon huonekalubrändi Hakolalle suunnitellulla Ystävät-mallistolla.