Tapahtumateollisuus ry
Ilmiöt

Työ kielletty -kampanja tuo esiin tapahtuma-alan hädän

12.3.2021 11:10
Toni Rajamäki
Kampanjalla autetaan taloudelliseen kriisiin ajautuneita henkilöitä.

Tapahtumateollisuus ry ja Kotimaanapu käynnistävät Työt kielletty -kampanjan, joka tuo esiin kriisiin ajautuneen alan työntekijöiden vaikean tilanteen. Kampanja lanseerattiin perjantaina.

Tapahtuma-ala on kärsinyt merkittävästi koronapandemiasta jo vuoden päivät, kun tapahtumien peruuntuminen on jättänyt kymmenet tuhannet ihmiset vaille töitä ja toimeentuloa. Suuri osa alan työntekijöistä on yksinyrittäjiä tai freelancereita, jotka ovat jääneet väliinputoajiksi Suomen koronatukijärjestelmässä.

Lue myös: Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen näkee messujen puuttumisen olevan vakava ongelma

Kampanjassa tuodaan esiin alan työntekijöiden tarinoita, joista välittyy taloudellinen hätä. Monet perheet ovat ajautuneet pandemian takia taloudelliseen kriisiin. Kampanjassa kerätään ja viedään apua sitä tarvitsevien ihmisten arkeen.

– Tapahtuma-ala on aina ollut mukana, kun yhteiskunnassa tarvitaan hyvää. Olemme auttaneet saamaan huomiota ja keräämään taloudellista apua sitä tarvitseville. Nyt ala on itse hädässä. Tapahtuma-alan kriisin vuosipäivänä haluamme kohdistaa huomion ihmisiin, jotka ovat koronakriisin erityisiä kärsijöitä. He tarvitsevat tukea, kertoo Tapahtumateollisuuden puheenjohtaja Pekka Timonen tiedotteessa.

Lahjoitusvaroja käytetään avuntarvitsijoiden auttamiseksi taloudellisesti, tavara- tai ruoka-avun kautta tai muihin välttämättömiin toimiin, joiden avulla vaikeuksissa olevien elämänlaatua halutaan kohentaa.

–  Kotimaanavun keräyksellä tuetaan koronaepidemian takia taloudelliseen ahdinkoon joutuneita tapahtuma-alan ihmisiä ja heidän perheitään. Kaikkien avunsaajien tilanne selvitetään ensin paikallisen ammattilaisen toimesta. Nyt meillä jokaisella on mahdollisuus toimia äänettömän hädän puolesta, sanoo Kotimaanavun tuottaja Ilkka Kalmanlehto.

MAINOS
MAINOS
MAINOS