United Imaginations
Toimistot

United Imaginations nappasi kolme kovaa tekijää Suomen huipputoimistoista

15.6.2022 8:45
Toni Rajamäki
UI:n uudelta triolta löytyy taustaa TBWA:lta, Hasanilta ja Bob the Robotilta.

Tänä keväänä lanseerattu, TBWA-taustaisten Jyrki Poutasen, Steve Brownin ja Henri Valtereen sekä Helsingin Sanomien päätoimittajan Anu Ubaudin perustama brändi- ja viestintätoimisto United Imaginations on löytänyt ensimmäiset työntekijänsä.

UI on napannut riveihinsä kovan kolmikon, joilta löytyy taustaa Suomen kärkitoimistoista. Mukaan hyppäsivät Meri Saarivirta (kuvassa oikealla), Ella Komulainen (keskellä) ja Sami Kelahaara (vasemmalla).

UI:n perustajanelikko avasi toimiston tavoitteita MarkkinointiUutisille toukokuussa, ja kertoi, että tuore toimija haluaa tuoda teoillaan merkittävän panoksen yhteiskuntaan. Uudet hankinnat tehtiin luonnollisesti tätä taustaa ajatellen.

– Haluamme rakentaa uudenlaista kasvua tuomalla yhteen uteliaita ihmisiä erilaisilla taustoilla ja kokemuspohjalla. Olen todella innoissani, että mukaan liittyy heti alkuvaiheessa näin monipuolisia osaajia, sanoo toimitusjohtaja Valtere. 

Valtereen mukaan vastuullisuus ei näy vain toimiston töissä, vaan myös työpaikalla.

– On selvää, että voittava organisaatio ja kestävä ja vastuullinen liiketoiminta syntyy ihmisten hyvinvoinnista. Olemme halunneet väistää alalle tyypilliset sudenkuopat ottamalla heti alusta alkaen organisaatiopsykologin mukaan kulttuurin muotoiluun. Tähän liittyy olennaisesti johtamisen jatkuva kehittäminen sekä työssä jaksamisen tukeminen esimerkiksi “coachaamalla”, jota tarjoamme jokaiselle. Haluamme luoda monimuotoisen ja kaikille turvallisen työympäristön, jossa ihmiset saavat käyttää koko potentiaaliaan ja kasvaa myös uusiin suuntiin. Yksilön onnistuminen on aina myös osa yhteistä menestystä.

MAINOS

Client Directorin rooliin hankittu Komulainen on viimeksi työskennellyt TBWA\Helsingissä, ja aiemmin hänet on nähty muun muassa Sherpalla ja Avauksessa. TBWA:lla hän oli tekemässä muun muassa jättimenestykseen noussutta Lahti – Euroopan Ympäristöpääkaupunki -markkinointikokonaisuutta.

– Vastuullisuus ja kestävä kehitys ovat itselleni perusarvoja, ja siksi United Imaginations tuntui minulle luontevalta siirtymiseltä ja oikealta ympäristöltä. Uskon, että olemme tekemässä tärkeää kulttuurimuutosta. Laimean ja pinnallisen vastuullisuuden aika on ohi. Vastuullinen yritys tekee enemmän kuin mitä on määritelty laissa ja menestyy siksi kaupallisestikin. Jos siis haluaa erottua, kasvaa ja saada kilpailuetua, niin yrityksen on tänä päivänä tehtävä asioita, joilla saadaan aikaan positiivista muutosta. Näiden mahdollisuuksien tavoittelu on tehokkainta yhteistyössä muiden kanssa, Komulainen kertoo mietteistään.

Senior Creativen tittelillä toimistoon tullut Kelahaara on työskennellyt aiemmin Bob the Robotilla, TBWA:lla ja SEKissä ollen mukana muun muassa Elisa-, Fazer- ja Hartwall-asiakkuuksissa.

– Pitkin työuraa on kiinnostanut se, mitä kaikkea markkinointi voi laajimmillaan olla. Ja siinä samalla se, mikä vaikutus sillä on maailmaan. Omassa työssäni on pitkään ollut tärkeintä kaksi arvoa: tekemisen kulttuuri ja tehtyjen töiden merkitys maailmassa. Ne ovat kai aina ajaneet kohti uusia seikkailuja, ja niin tapahtui nytkin. Nuo edellä mainitut toteutuvat täydellisesti tässä porukassa. Siksi odotan todella innoissani, että päästään tekemään yhdessä hommia, Kelahaara fiilistelee.

Creativen ja Copywriterin rooliin tullut Saarivirta saapui UI:hin Hasan & partnersilta. Häneltäkin löytyy TBWA-taustaa ja kokemusta isojen brändien, kuten Fortumin, Keskon ja Stockmannin, markkinoinnin tekemisestä.

– Olen parantumaton idealisti. Minulle työelämässä tärkeintä on mielikuvitus, lokeroimaton luovuus sekä positiivinen kehitys ihmisenä ja vaikutus yhteiskuntaan. Tuntuu, että United Imaginationsilla saan olla mukana luomassa uutta taitavien ja ihanien ihmisten kanssa. Jaamme samat arvot ja tavoitteen tehdä aidosti merkityksellisiä ja vaikuttavia asioita tinkimättömällä asenteella, Saarivirta sanoo.

MAINOS
MAINOS