Kuva: Kekäle
Myynti

Vaateketju Kekäle kertoo kouluttavansa lähivuosina satoja myyjiä valitsemaan asiakkaalle pitkäkestoisia vaatteita

11.2.2025 12:17
Mikko Perttunen
Ketjun tavoite on toimia pikakulutuskulttuurin vastavoimana.

Vaateketju Kekäle kertoo, että yrityksen tämän vuoden alussa käynnistynyt koulutuskokonaisuus syventää vaateketjun osaamista vastuullisuusteemassa ja kestävissä valinnoissa.

Ketjusta kerrotaan, että työkaluja ovat muun muassa kannustaminen täsmälliseen tarpeeseen ostamiseen, asiakkaan nykyisen vaatekaapin ja sen täydennystarpeiden huomiointi, asiakkaan mittojen mukaan tehtävien muutosten mahdollisuus ja vaatteen käyttöiän pidentäminen vaatehuollon vinkeillä.

MAINOS

– Olemme panostaneet vuosien ajan laajasti Lempivaatevalmentajien koulutuksiin. Vuosi sitten teimme taas Rakkauspuhe-kampanjan, jossa asiakaskohtaamiset olivat ja ovat edelleen kaiken ytimessä. Arvostavalla ja empaattisella kohtaamisella voi olla äärettömän suuri merkitys, Kekäleen toimitusjohtaja Joonas Kekäle kertoo tiedotteessa.

Lue myös: Kekäle sortui mainoksissaan sinipesuun – kampanjan ongelmat esiin nostanut Emmi Paunonen kertoo saaneensa yhteydenottoja muun muassa huolestuneilta äideiltä

Joonas Kekäle muistuttaa, että materiaalien ja sertifikaattien maailma voi tuntua asiakkaalle läpitunkemattomalta viidakolta.

– Kekäle aikoo panostaa jatkossakin kestäviin valintoihin, merkityksellisiin asiakaskohtaamisiin sekä myyjien ammattitaitoon. Pikakulutuskulttuurin vastavoimaksi tarvitaan meitä ja kaltaisiamme toimijoita, Joonas Kekäle toteaa.

MAINOS