Koronapandemian aiheuttama verkkokaupan kasvu on vaikuttanut myös pakkausten suunnitteluun ja niiden materiaaleihin. Pandemian jälkeenkin kuluttajien ostokset ovat suuntautuneet edelleen verkkoon, joten myös pakkausten on pitänyt muuttua vastaamaan uusiin tarpeisiin, kertoo Retail Dive artikkelissaan.
U.S. Census Bureaun raportin mukaan verkkokauppa kasvoi Yhdysvalloissa 43 prosenttia vuonna 2020, ja tämä näkyy luonnollisesti myös kasvavana pakettien määränä logistiikkajärjestelmissä.
Tilaukset koostuvat usein monista eri tuotteista, jotka pitää pakata yhdeksi lähetykseksi.
Verkkokauppa vaatii erilaisia pakkausratkaisuja kuin kivijalkaliikkeet, sillä tilaukset koostuvat usein monista eri tuotteista, jotka pitää pakata yhdeksi lähetykseksi. L.E.K. Consultingin tekemän kyselyn perusteella 86 prosenttia Yhdysvalloissa verkkokauppaa tekevistä yrityksistä on muuttanut pakkauksiaan kasvaneen verkkomyynnin myötä.
Pakkauksia on muokattu esimerkiksi automaattisen käsittelyn helpottamiseksi ja suojaamaan paremmin lähetettäviä tuotteita. Verkkokaupan kautta myytävien tuotteiden paketeissa ei esimerkiksi ole tarvetta muovisille ”ikkunoille”, joilla kivijalkakaupassa houkutellaan asiakkaita tekemään ostoksia. Lisäksi iso osa asiakkaista odottaa pakkausmateriaalien olevan kestäviä ja kierrätettäviä.