Myynti
Verkkokauppa-alustan selvitys: 37 prosenttia digitaalisista B2B-myyntitapahtumista tehdään toimistotuntien ulkopuolella
15.11.2024 13:36
Mikko Perttunen
Yritykset tekevät jo isojakin hankintoja verkossa.
Suomalaisen verkkokauppa-alusta HeadQ:n dataselvityksen mukaan 37 prosenttia digitaalisista B2B-myyntitapahtumista tehdään iltaisin tai viikonloppuisin.
Data perustuu suomalaisyritys HeadQ:n verkkokauppa-alustaan, jonka avulla B2B-yritykset voivat myydä kompleksisia tuotteita verkossa. Alustan kautta myydään esimerkiksi teollisuustuotteita, ja sillä on tehty kauppaa jo 100 miljoonan euron edestä.
– Verkkokauppa on ollut jo pitkään tärkeä myyntikanava kuluttajapuolella, jossa voi ostaa verkosta mitä vain. Nyt B2B-puolella tapahtuu sama muutos: isoja, kompleksisia hankintoja tehdään verkossa, HeadQ:n toimitusjohtaja Mikko Seppä kertoo tiedotteessa.