Jari Salo
Digitaalisuus

Viime vuoden suosituimmat suomenkieliset LinkedIn-sivut listattu – Ari Huusela Ocean Racing valtasi ykkössijan

11.1.2022 10:05
Toni Rajamäki
Huuselan ja Starkin yhteistyö voitti viime vuonna Vuoden sponsorointiteko -palkinnon.

Ari Huusela Ocean Racing oli viime vuonna LinkedInin suosituin suomenkielinen sivu, kertoo Sometrik, joka on listannut viime vuoden tuhat suosituinta suomenkielistä LinkedIn-sivua.

Huusela pysyi kärkipaikalla pitkin vuotta ja valtasi odotetusti ykkössijan koko vuoden listauksessa. Listauksessa suosio määräytyy koko vuoden tykkäysten ja kommenttien määrän perusteella.

Ari Huusela on yksinpurjehtija, joka osallistui viime vuonna Vendée Globe -maailmanympärikilpailuun. Hänen matkaansa seurattiin sosiaalisessa mediassa ja etenkin LinkedInissä. Hänen pääyhteistyökumppaninaan toimi puu- ja rakennustarvikebrändi Stark, jolle yhteistyö oli jättimenestys.

– Yhteistyön tulokset olivat ennakkoarvioitamme huomattavasti paremmat. Odotimme paljon, mutta lopputulos oli silti yllätys. Yleisellä tasolla puhutaan merkittävistä tuloksista, Starkin kaupallinen johtaja Jarmo Salmi sanoi MarkkinointiUutisille viime elokuussa.

Starkin ja Huuselan kumppanuus voitti keväällä Vuoden sponsorointiteko -palkinnon, jonka päälle tuli vielä Yleisön suosikki -palkinto. Tänä vuonna Stark ja Huusela edustavat Suomea European Sponsorships Awards -kilpailussa.

Viime vuoden suosituimpien suomenkielisten LinkedIn-sivujen listan hopeasija meni Verohallinnolle ja pronssisija Duunitorille. Kymmenen parhaan joukkoon ylsivät myös Kesko, Lidl Suomi, we4you Hyväntekeväisyys, Visit Finland, Puolustusvoimat, InHunt Group ja MIELI Suomen Mielenterveys ry.

Suomalaisista markkinointitoimistoista suosituin oli Aava & Bang, joka oli listan 123:s. Myös TBWA\Helsinki (149:s) ja Kuulu Oy (183:s) mahtuivat 200 parhaan joukkoon.

MarkkinointiUutiset oli viime vuoden 507. suosituin suomenkielinen sivusto. MarkkinointiUutisia julkaiseva MarkkinointiKollektiivi puolestaan nappasi 393. sijan.

MAINOS
MAINOS
MAINOS