Grafia
Luovuus

Virtuaalivaikuttaja Myrskylle Vuoden Huiput -kilpailun Grand Prix, Eka Ruola palkittiin Platinahuipulla

28.4.2022 22:15
Toni Rajamäki
Pikku-Finlandiassa torstaina pidetyssä gaalassa Kultahuipun voitti kaikkiaan 15 kilpailutyötä. Hopeahuipulla palkittiin 41 työtä.

Luovan suunnittelun Vuoden Huiput -kilpailun voittajat julkistettiin torstaina Pikku-Finlandiassa järjestetyssä gaalassa. Päähuomiossa oli Bob the Robotin Suomen mielenterveys ry:lle suunnittelema Virtuaalivaikuttaja Myrsky, joka on aiemmin tänä keväänä saanut tunnustusta Grand One -kilpailussa.

Vuoden Huiput -kilpailussa Myrsky nappasi Grand Prix’n eli pääpalkinnon ja Kokemuksellinen muotoilu -sarjan Kultahuipun. 

Myrsky on digitaalisesti luotu virtuaalivaikuttaja, joka tekee näkyväksi korona-ajan vaikutukset nuorten mielenterveyteen ja tarjoaa vertaistukea sitä kaipaaville.

– Vuoden hienoin työ otti oman ajatukseni siitä, mitä virtuaalivaikuttaminen on, ja käänsi sen päälaelleen niin mielikuvien kuin sisällönkin kautta. Luovalla, kunnianhimoisella ja samaan aikaan ilmeisellä tavalla työ yhdistää uuden teknologian inhimillisiin arvoihin ja humaaniin lähestymistapaan. Samalla se luo nuorille mahdollisuuden turvalliseen tilaan olla ja jakaa kokemuksia uudella tavalla, kilpailun ylituomari Sami Niemelä perustelee valintaansa. 

Lue myös: Bob the Robot toteutti innovatiivisen virtuaalivaikuttajakampanjan, joka herätti brändien, vaikuttajien ja kuluttajien kiinnostuksen

MAINOS

Kilpailussa eniten Huippuja kahmi jälleen TBWA\Helsinki. Myös Bob the Robotilla sekä Werkligillä, SEKillä ja Adventure Clubilla oli hyvä palkintovuosi.

Markkinoinnin konkari, luovan hybriditoimiston Nitron vastaava luova johtaja Eka Ruola voitti tänä vuonna elämäntyöpalkinto Platinahuipun.

– Eka Ruolalla on ollut sormet vahvasti pelissä monessa tutussa brändissä ja kampanjassa, ja hän on saanut tehtyä uljaita asioita myös asiakkaista kaikista kiperimmille – ulkomaiselle mainosfestivaalille ja kotimaiselle elokuvalle, kuvailee Ruolan kollega Erkko Mannila.

Lue myös: Viime keväänä Eka Ruolan komentoon siirtynyt Nitro teki täyskäännöksen – tarkkaan varjellusta salaisuudesta alettiin pitää meteliä

Ylituomari Niemelä valitsi Vuoden Asiakashuipuksi Jussi Mäkisen, joka on Chief Brand Officerina teknologiayritys Varjossa. Vuoden Asiakashuippu palkinto annetaan hyvälle markkinoinnin ja muotoilun ostajalle. Korkearesoluutioisten VR/AR-laitteiden valmistaja Varjo on tehnyt vahvaa yhteistyötä markkinointitoimisto 20/20 Helsingin kanssa.

Vuoden junior -palkinnon sai äänisuunnittelija Akseli Soini. Nousevina huippuina palkittiin Karim Awad, Elina Cajan, Nina Grönlund, Jesse Heinilä, Kasperi Kropsu, Laura Lerkkanen, Sergei Pavlov, Saana Simander, Samy Wilkman ja Anna Äärelä.

Katso kaikki palkitut täältä.

MAINOS
MAINOS