Nabil Saleh / Unsplash
Mainonta

Voitto-mainoselokuvakilpailun ehdokkaat on nimetty – katso lista kaikista töistä

10.2.2023 10:05
Mikko Perttunen
Tuotantoyhtiöistä eniten töitä on ehdolla Directors Guildilta, yhteensä seitsemän.

Voitto-mainoselokuvakilpailun ehdokkaat eri kategorioihin on valittu. Tuotantoyhtiöistä eniten töitä on listalla Directors Guildilta seitsemän ja Reaktor Creativelta viisi. Mainostajista ei yksikään noussut tänä vuonna ylitse muiden, mutta useampi brändi sai kaksi työtä finalistien joukkoon.

Voittajat palkitaan Voitto-gaalassa kuukauden päästä, 9. maaliskuuta. Yleisö voi äänestää suosikkimainostaan 7. maaliskuuta saakka.

MAINOS

Kilpailussa on tänä vuonna viisi sarjaa: yleinen, yhteiskunnallinen ja kulttuuri, short-form, efekti ja animointi sekä musiikki ja äänisuunnittelu. Töitä kilpailuun ilmoitettiin 160, joista ehdolle nousi yhteensä 28 työtä.

Voitto 2022 ehdokkaat

Yleinen sarja:

Kaikkien intohimojen osoite jo vuodesta 1992 (Mainostaja: Verkkokauppa.com, Mainostoimisto: Folk Finland, Tuotantoyhtiö: Directors Guild)

Aika kultaa muistot (Mainostaja: Food Folk Suomi / McDonald’s Finland, Mainostoimisto: Nord DDB Helsinki, Tuotantoyhtiö: Woodpecker)

Lago di Pudas, Apetit (Mainostaja: Apetit, Mainostoimisto: Make it Simple, Tuotantoyhtiö: Grillifilms)

Tulevaisuuden lahjat (Mainostaja: UNICEF, Mainostoimisto: SEK, Tuotantoyhtiö: Directors Guild)

Nautintojen linna (Mainostaja: Savonlinnan Oopperajuhlat, Mainostoimisto: Antero Jokinen + Merikallio & Son, Tuotantoyhtiö: Veli Studio)

Porisuhdeneuvoja Luukkone (Mainostaja: Porin kaupunki, Mainostoimisto: Staart, Tuotantoyhtiö: Koju Film Company)

Lempi kodinhoito -sarja (Mainostaja: Lempi Kodinhoito, Mainostoimisto: hasan & partners, Tuotantoyhtiö: Directors Guild)

Lepe’s Payback (Mainostaja: Toyota Auto Finland, Mainostoimisto: The&Partnership, Tuotantoyhtiö: Skål Helsinki)

Kaikki kyllä järjestyy / Easy living 2.0 (Mainostaja: Pohjola vakuutus, Mainostoimisto: Miltton, Tuotantoyhtiö: Directors Guild)

Syöpädiagnoosin ei pitäisi tarkoittaa kuolemantuomiota (Mainostaja: Syöpäsäätiö, Mainostoimisto: N2 Creative, Tuotantoyhtiö: Directors Guild)

KOFF Light – Ota Kevyemmin (Mainostaja: Sinebrychoff, Mainostoimisto: Reaktor Creative, Tuotantoyhtiö: Koski Syväri)

Hyvästi kauppareissut, tervetuloa Oda (Mainostaja: Oda, Mainostoimisto: Reaktor Creative, Tuotantoyhtiö: Lucy Loves Stories)

Sama, mutta halvempi – Kello (Mainostaja: Kotipizza, Mainostoimisto: N2 Creative, Tuotantoyhtiö: Grillifilms)

Karhu 0,0% – Älä kysy tyhmiä (Mainostaja: Sinebrychoff , Mainostoimisto: Reaktor Creative, Tuotantoyhtiö: Koski Syväri)

Short-form -sarja:

Kehno pomo -sarja (Mainostaja: Oikotie Työpaikat, Mainostoimisto: Make it Simple, Tuotantoyhtiö: I am Zebra)

Nautintojen oopperajuhlat (Mainostaja: Savonlinnan Oopperajuhlat, Mainostoimisto: Antero Jokinen + Merikallio & Son, Tuotantoyhtiö: Veli Studio)

Vuoden katu-uskottavimmat sekunnit (Mainostaja: Helsingin Sanomat, Mainostoimisto: TBWA\Helsinki, Tuotantoyhtiö: TBWA\Screen)

Porisuhdeneuvoja Luukkone (Mainostaja: Porin kaupunki, Mainostoimisto: Staart, Tuotantoyhtiö: Koju Film Company)

Hyvästi kauppareissut, tervetuloa Oda (Mainostaja: Oda, Mainostoimisto: Reaktor Creative, Tuotantoyhtiö: Lucy Loves Stories)

Yhteiskunnallinen- ja kulttuurisarja

Tulevaisuuden lahjat (Mainostaja: UNICEF, Mainostoimisto: SEK, Tuotantoyhtiö: Directors Guild

Lepe’s Payback (Mainostaja: Toyota Auto Finland, Mainostoimisto: The&Partnership, Tuotantoyhtiö: Skål Helsinki)

Suojelija (Mainostaja: Helsingin ensikoti, Mainostoimisto: Flock, Tuotantoyhtiö: Mjölk)

Musiikki ja äänisuunnittelu -sarja

Eläköön itsenäinen nuori! (Mainostaja: Food Folk Suomi / McDonald’s Finland, Mainostoimisto: Nord DDB Helsinki, Tuotantoyhtiö: Woodpecker)

Kaikki kyllä järjestyy / Easy living 2.0 (Mainostaja: Pohjola vakuutus, Mainostoimisto: Miltton, Tuotantoyhtiö: Directors Guild)

KOFF Light – Ota Kevyemmin (Mainostaja: Sinebrychoff, Mainostoimisto: Reaktor Creative, Tuotantoyhtiö: Koski Syväri)

Efekti ja animointi -sarja

Yllättävän pehmeät tummapaahdot (Mainostaja: Paulig, Mainostoimisto: SEK, Tuotantoyhtiö: OSASTO)

DISPELIX – Powering AR Experiences That Push Boundaries (Mainostaja: Dispelix, Mainostoimisto: 20/20 Helsinki, Tuotantoyhtiö: 20/20 Helsinki & Unboxnow)

#SafeSpaceAutoon – Henkiä pelastava asennemuutos nuorten liikennekäyttäytymiseen (Mainostaja: Liikenneturva, Mainostoimisto: SEK, Tuotantoyhtiö: OSASTO, SEK)

Suomalaisen mainoselokuvan tasoa ja arvostusta edistämään sekä tekijöiden ammattitaitoa kehittämään tarkoitettu Voitto-mainoselokuvakilpailu pidetään tänä vuonna 28. kertaa. Sen järjestää Audiovisual Producers Finland – APFI ry, ja pääyhteistyökumppanina toimii kaupallisen television puolestapuhuja Screenforce Finland.