Iloq on yksi Keskuskauppakamarin Vuoden brändi 2025 -finalisteista. Kuva: Iloq
Brändit

Vuoden brändin tittelistä kisaavat lukkofirma, second hand -yritys ja lihatalo

17.4.2025 15:49
Mikko Perttunen
Vuoden brändi -kilpailu ei ole mainoskilpailu.

Vuoden brändi 2025 -kilpailun finalistikolmikkoon on valittu digitaalisiin lukitusratkaisuihin erikoistunut Iloq, kahvila ja second hand -liike Relove ja lihanjalosta Snellman.

Ammattilaisista koostuva raati julistaa voittajan Keskuskauppakamarin Suuressa brändipäivässä toukokuun alussa.

– Saimme yleisöltä ja yrityksiltä itseltään paljon hyviä ehdotuksia brändikisaan. Kärkikolmikon valinta ei ollut helppoa, mutta nämä kolme yritysbrändiä nousivat kriteeristömme perusteella voittajaehdokkaiksi, Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija ja brändiraadin puheenjohtaja Minna Aalto-Setälä kertoo tiedotteessa.

MAINOS

Aalto-Setälän mukaan brändin merkitys liiketoiminnalle kasvaa koko ajan. Se lisää tunnettuutta, tehostaa viestintää ja auttaa erottamaan brändin haltijan tuotteet kilpailijoiden vastaavista tuotteista.

Vuoden brändi -kilpailu ei ole mainoskilpailu, vaan brändejä tarkastellaan laajalti myös brändin ja oikeudellisen suojaamisen näkökulmasta. Osa kilpailun asiantuntijaraadin jäsenistä on IPR-asioihin tai markkinointiin erikoistuneita ammattilaisia, osa edellisten vuosien voittajabrändien edustajia.

Vuoden brändi -palkinnon ovat aikaisemmin saaneet Elovena (2024), Genelec (2023), Lapuan Kankurit (2022), Yle (2021) ja Marimekko (2019).   

MAINOS