Teollisuusyhtiö Wärtsilä on voittanut parhaan työantajabrändin Magnet Awards Grand Prix -palkinnon.
“Tuomaristo päätyi palkitsemaan Wärtsilän Grand Prix -palkinnolla, sillä Wärtsilän työnantajabrändityö on ollut innovatiivista ja strategista tavalla, joka asettaa uuden riman EB-tekemiselle", Microsoftin hr-johtaja ja tuomariston jäsen Tiina Rolig sanoo tiedotteessa.
"Wärtsilä on EB-työssään osallistanut työntekijöitään kaikissa vaiheissa strategian suunnittelusta toimenpiteisiin. Tästä syystä työntekijät ymmärtävät roolinsa työnantajakuvan rakentamisessa ja ovat sitoutuneita prosessiin – ja näin Wärtsilä on saanut aikaan hyviä tuloksia.”
Kilpailussa palkittiin työnantajabrändin kehittämisessä ansioituneita työnantajia ja henkilöitä. Palkintoja jaettiin yhteensä viidessä kategoriassa: Engaging Employee Advocacy Initiative -palkinnon voitti Wärtsilä, Wild Ideas -palkinto meni K-Ryhmälle, Creating an Employer Brand -palkinnon sai Wärtsilä, Best Employer Brand Campaign -palkinto jaettiin puolestaan Sitowiselle – ja tänä vuonna kilpailun pääsponsorin Joblyn tarjoamana uutena kategoriana mukaan tulleen Best Recruitment Marketing Campaign -palkinnon voitti Jobly.
Lisäksi kilpailussa palkittiin vuoden työnantajabrändityön ammattilainen Employer Branding Professional -kategoriassa. Kategorian voiton nappasi Marita Navrátilová Wärtsilältä. Finalistien joukosta valitun Grand Prix -palkinnon voitti siis puolet palkinnoista pokannut Wärtsilä.
Kilpailun järjestävät Suomessa rekrytointi- ja työnantajakuvayritys Finders Seekers, konsulttiyritys Miltton, työnantajakuvayritys Universum sekä työnantajakuvayritys Instar EBC. Palkinnot jaettiin Milttonilla torstaina 10. huhtikuuta.