Suomalainen teknologiayhtiö, ruoan kotiinkuljetuksista tuttu Wolt ja Suomen Palloliitto ovat solmineet yhteistyökumppanuuden. Sopimus on kaksivuotinen. Wolt tukee Suomen miesten maajoukkueen eli Huuhkajien lisäksi myös muita Suomen maajoukkueita.
– Suomalaisena yrityksenä meistä on hienoa olla mukana tukemassa suomalaista jalkapalloa. Hyvä ruoka ja urheilu kuuluvat saumattomasti yhteen, ja Wolt ja Palloliitto ovat molemmat osaltaan vahvasti suomalaisten arjessa läsnä, Woltin Suomen-maajohtaja Henrik Pankakoski sanoo yrityksen tiedotteessa.
Jalkapallon suosio on kasvanut Suomessa viime vuosina. Jalkapallo onkin harrastajamäärältään Suomen suosituin urheilulaji. Jalkapallobuumi kasvaa kesäkuussa entisestään, kun Huuhkajat pelaa ensimmäistä kertaa historiassaan EM-kisoissa.
– Huuhkajien, Helmareiden ja Suomen miesten futsalmaajoukkueen menestys on lisännyt jalkapallon ja futsalin suosiota hurjasti. On mahtavaa, että Woltin kaltainen innovatiivinen yritys on mukana menestysmatkallamme. Wolt tuo fanien ulottuville uusia elämyksiä ennennäkemättömän helposti, iloitsee Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis.
Yhteistyön myötä Wolt ottaa kuljetusvalikoimaansa Huuhkajien fanituotteita EM-kisojen ajaksi. Yritys lupaa toimittaa Suomen kannatushuivit ja pelipaidat puolessa tunnissa kotikatsomoihin.
EM-kisat alkaa 11. kesäkuuta. Suomen ensimmäinen peli on vuorossa 12. kesäkuuta.
Wolt näkyy tällä hetkellä vahvasti myös meneillään olevissa jääkiekon MM-kisoissa, josta suomalaisbrändi osti näkyvältä paikalta laitamainoksen. MM-kisat tavoittaa vuosittain yli miljardi katsojaa. Suomen pelit ovat tavoittaneet tänä vuonna parhaimmillaan yli kaksi miljoonaa katsojaa ottelua kohden.