Unsplash
Luovuus

Woltin ostanut Doordash lähti yhteistyöhön Marvelin kanssa – lopputulemana syntyi ruoankuljettajista kertova sarjakuva

7.10.2022 12:55
Toni Rajamäki
Doordashin kampanja lanseerattiin torstaina New Yorkissa Comic Conissa.

Suomalaisen Woltin viime vuonna ostanut kuljetuspalvelujätti Doordash on lanseerannut kampanjan, jolla yhdysvaltalaisyritys motivoi kuljettajiaan ja etsii uusia kuljettajia. Kyseessä ei ole mikä tahansa kampanja, sillä se luotiin yhdessä sarjakuvakustantamo Marvelin kanssa. Marvelin teoksiin kuuluvat muun muassa legendaariset Ihmeneloset, Hämähäkkimies ja Hulk.

Kampanjassa Marvel ja Doordash loivat sarjakuvan, joka kertoo neljästä Doordashin kuljettajasta. Sarjakuvan kuljettajilla on supervoimia, joilla he pystyvät viemään ruokaa useisiin paikkoihin samaan aikaan ja pelastamaan Dashville-nimisen kaupungin.

Kampanja julkistettiin torstaina New Yorkissa Comic Con -festivaaleilla, missä ihmiset voivat vierailla Dashvillen kaltaisessa tilassa. Vierailijat voivat muun muassa osallistua haasteeseen, jolla selvitetään, kuinka nopeasti he voisivat toimittaa tuotteita oikeisiin paikkoihin.

MAINOS

Kampanjan nimi on Activate Super You, jolla halutaan saada ihmiset tavoittelemaan omia unelmiaan. Tavoitteena on tuoda esiin, että Doordashin kuljettajana voi hankkia lisätuloja ja mahdollistaa omien unelmiensa saavuttamisen.

– Kun yrittää saavuttaa unelmansa, edessä on niin monia esteitä ylitettävänä – oli kyseessä sitten prioriteetit, vaativa pomo tai laskut – jotka estävät "dashereita" (Doordashin kuljettajia), työntekijöitä ja meitä jokaista tuntemasta itseään superiksi. Tällä kampanjalla haluamme saada "dasherit" aktivoimaan parhaan version itsestään kerätäkseen tuloja, joilla he tukevat ja vahvistavat omia intohimon kohteitaan, Doordashin markkinointijohtaja Emma Glazer sanoi AdAgen mukaan.

Doordash on Yhdysvaltain suurin ruoankuljetusyhtiö. Yritys kertoi viime syksynä ostavansa Woltin noin seitsemällä miljardilla eurolla. Sopimuksen mukaan kauppahinta maksettiin osakkeilla. Kauppa saatiin päätökseen viime kesänä, ja Doordashin osakkeen arvon laskettua syksystä 2021 lopullinen kaupan arvo suli alle puoleen alkuperäisestä arvosta.

MAINOS
MAINOS