TBWA\Helsinki on sijoitettu korkealle ACT Responsiblen ja WARC Creativen The Good Report 2022 -listauksessa, johon on nostettu maailman parhaat sosiaalista vastuuta ja ympäristövastuuta edistävät kampanjat.
TBWA:n World Vision Finlandille tekemä The Unreadables -kampanja arvostettiin listan sijalle 39. Kampanja otti pääsiäisenä 2021 haltuun yli 800 suuryritysten ulkomainospintaa ympäri Suomea sekä kymmenien vaikuttajien ja yritysten somekanavia ja sotki kaikki niiden tekstit lukukelvottomiksi. Sen oli tarkoitus muistuttaa ihmisiä siitä, miltä lukutaidottomasta tuntuu. Itse TBWA\Helsinki pääsi toimistojen listalla sijalle 11.
"Tämä on hieno kunnianosoitus työlle, jota teemme päivittäin."
– Tämä on hieno kunnianosoitus työlle, jota teemme päivittäin, ja jossa vastuullisuus on sisäänrakennettuna. Vastuullisuutta ei voi lokeroida omaksi haarakseen, vaan se läpileikkaa kaikkia projekteja ja kaikkea liiketoimintaa. Tällaisessa kansainvälisten jättiläisten seurassa näyttäytyminen vetää nöyräksi ja osoittaa, että meiltä voidaan viedä maailmalle kokoaan suurempaa markkinointiviestintää, sanoo TBWA\Helsingin toimitusjohtaja Sami Tikkanen tiedotteessa.
Raportissa arvioitiin yhteensä 1029 kampanjaa, jotka tuottivat 658 toimistoa 897 mainostajalle 77 eri maassa.
40 parhaan kampanjan listalta löytyi 20 kolmannen sektorin toimijaa, 17 kaupallista brändiä ja kolme julkisen sektorin mainostajaa. Ogilvy UK:n Reverse Selfie -kampanja Dove-brändille oli raportin ykköskampanja.
The Good Report 2022, parhaat kampanjat
1. Reverse Selfie, Ogilvy UK, Dove
2. Signal for Help, Juniper Park\TBWA, Canadian Women’s Foundation/Women’s Funding Network
3. Catch of the Day 2050, Ogilvy Social.Lab Amsterdam, Sea Shepherd Conservation Society
4. Beyond the Surface, Havas Worldwide Middle East, Adidas
5. The Lost Class, Leo Burnett Chicago, Change the ref