Coca-Cola on valinnut WPP-konsernin uudeksi markkinointikumppanikseen. Coca-Cola tiedotti asiasta maanantaina.
Kilpailutuksen voitto on WPP:lle iso asia, sillä kumppanuuden arvo on jopa neljä miljardia dollaria. WPP:n ohella myös muut konsernit saivat pienempiä kumppanuussopimuksia, mutta valtaosa kokonaispotista menee WPP:lle.
Pääkumppanuuspaikan saaminen oli WPP:lle tärkeää myös imagollisesti, sillä yhtiö jättäytyi hiljattain pois Facebookin pääasiallisen mediatoimistokumppanin paikalta. WPP:n paikan sai Publicis.
Publicis tavoitteli myös Coca-Colan pääasiallisen markkinointikumppanin roolia. Kilpailussa oli mukana myös IPG. Hävinneet konsernit eivät jääneet kuitenkaan tyhjin käsin, sillä molemmilla alan jättiläisillä on rooli Coca-Colan uudessa markkinointistrategiassa.
Yhtiön markkinointikokonaisuuteen kuuluu myös Dentsu, joka toimii Coca-Colan täydentävänä mediatoimistona.