Luova digitoimisto Avidly kertoo käynnistäneensä muutosneuvottelut, jotka koskevat enintään 45 tehtävää. Tiedossa on mahdollisesti irtisanomisia sekä työnkuvien muutoksia. Muutosneuvotteluissa tarkastellaan tulevaisuuden osaamistarpeita ja organisaatiorakenteita. Samalla arvioidaan palvelualueiden ja rakenteen uudistamista.
Muutosneuvottelut alkavat ensi viikolla.
Helmikuussa Avidly Finlandin ja Avidly Design Business -yksikön toimitusjohtajana aloittanut Maria Flemmich Suominen näkee tärkeimpänä tehtävänään rakentaa yhtiöstä tulevaisuuskyvykäs.
– Markkina on vaikuttanut ihan kaikkiin tällä hetkellä, ja toimistokentällä moni muukin on tehnyt muutoksia organisaatioonsa sekä miettinyt, mihin keskitytään ja mitä tarjotaan, Flemmich Suominen toteaa.
Hän muistuttaa, että tekoälyn murros on vaikuttanut ja tulee vaikuttamaan alaan tulevaisuudessa merkittävästi.
– Tahti on aika kova. Se, mikä vielä syksyllä oli uutta, on nyt jo vanhaa. Tekoäly vaikuttaa voimakkaasti siihen, miten mainostoimistoala muuttuu tulevina vuosina, Flemmich Suominen toteaa.
Muutosneuvottelut koskevat Avidly Suomen toiminnoista Avidly Design Business -yksikköä ja tytäryhtiötä, brändi- ja PR-toimisto Sugar Helsinkiä. Avidly Hubspot -yksikkö on muutosneuvottelujen ulkopuolella.
Avidly on tehnyt tappiota viime vuosina vuotta 2021 lukuun ottamatta. Vuonna 2022 yhtiön tulos painui lähemmäs kaksi miljoonaa euroa pakkasen puolelle. Flemmich Suominen kuitenkin kertoo, että vuoden 2024 tulos nousee positiiviseksi noin 220 000 euroon.