Markkinointitoimisto Drama Queen Communications on saanut asiakkaansa Nesteen kanssa komean tunnustuksen ja päässyt mukaan The Drum Awardsin B2B-kilpailun finaaliin, jossa palkitaan maailman parhaita B2B-markkinointitöitä.
Drama Queenin suunnittelemassa Neste x Hesburger: The most influential circular economy act of 2022 -kampanjassa kaksi tunnettua suomalaisbrändiä löi hynttyyt yhteen osoittaakseen, että tulevaisuuden kompleksisia ongelmia ratkotaan yhteistyön voimin. Kampanjassa brändit aloittivat kiertotalousyhteistyön, jossa Hesburgerin ravintoloista kerätty paistoöljy kierrätetään uusiutuvaksi dieseliksi.
Yhteistyön myötä Hesburger siirtyi käyttämään Nesteen uusiutuvaa dieseliä valtaosassa kuljetuksissaan Suomessa. Näissä elintarvikekuljetuksissa vähennettiin kasvihuonekaasupäästöjä jopa 90 prosentilla verrattuna fossiilisen dieselin käyttöön.
Kampanja keräsi valtavan näkyvyyden medioissa vuonna 2021. Drumin esittelyn mukaan kampanja jopa rikkoi ennätyksiä tavoittavuuden suhteen.
Työ kisaa Best PR Campaign -sarjan finaalissa, jossa vastassa on muun muassa Spotifyn menestystyö A Song for Every CMO. Spotifyn kampanja palkittiin kesällä Cannes Lionsissa, ja Drumin B2B-kilpailussa työ taistelee voitosta useissa sarjoissa.
Koko shortlistan löydät täältä.