Vuosi sitten keväällä henkilöstöyritys Eilakaislalla tehtiin yhteistyössä suunnittelutoimisto Kallan & Co:n kanssa brändiuudistus, joka nosti keskiöön ajatuksen siitä, että kuten työnantajilla myös työntekijöillä on erilaisia tarpeita, kun he sovittavat työntekonsa muuhun elämäänsä. Brändin ydinkonsepti kulkee nimellä "Työ elämän ehdoilla".
Eilakaislalta kerrotaan, että brändin kiinnostavuuden lisääntyminen uudistuksen myötä ei ole ollut pelkästään yrityksen sisäinen tuntuma, vaan myös data kertoo uudistuksen onnistumisesta.
Tämän vuoden ensimmäisessä kvartaalissa Eilakaislan työpaikkailmoitusten lukukerrat ovat yhtiön mukaan kasvaneet viime vuoden vastaavan vertailujaksoon noin 22 prosenttia, kun Duunitorin vertailudata kaikista työpaikkailmoituksista kertoo 13 prosentin kasvua. Keskiarvo lukukerroissa per ilmoitus on kasvanut peräti 124 prosenttia. Hakuklikkien määrä ilmoitusta kohti on sekin saavuttanut noin 160 prosentin kasvun. Näiltäkin osin Eilakaislan ilmoitusten luvut ovat kasvaneet huomattavasti Duunitorin keskimääräisiä lukuja paremmin.
Linkedinin luvuista on nähtävissä myös sama positiivinen muutos. Eilakaislalta arvioidaan, että verrattuna vastaavankokoisiin kilpailijoihin, yhtiön työpaikkailmoituksia katsotaan yli kaksinkertaisesti, työpaikkoihimme haetaan kokonaisuudessaan yli neljä kertaa enemmän ja hakemuksia yhtä työpaikkaa kohti tulee yli 160 prosenttia useammin.
Brändiuudistuksen nähdään Eilakaislalla vaikuttaneen positiivisesti myös markkinoinnin tehokkuuteen.
Työntekijöiden aktiivisuus omilla somekanavillaan työantajansa edustajana kasvoi merkittävästi: työntekijät ovat jakaneet Eilakaislan sisältöjä 33 prosenttia enemmän ja tavoittaneet näillä sisällöillä peräti 85 prosenttia laajemman yleisön. Eilakaislalta muistutetaan, että nämä tulokset ovat suoraa kustannussäästöä ja parantavat sekä markkinoinnin tuloksekkuutta että Eilakaislan työnantajabrändiä.