Kuva: Canva Pty Ltd.
Mainonta

Jobilla lanseerasi tekoälyavusteisia työkaluja rekrymarkkinointiin – 6 miljoonan euron rahoituksella tarkoitus vahvistaa markkina-asemaa Euroopassa

4.9.2024 12:33
Mikko Perttunen
Lokalisointitoiminto mahdollistaa räätälöidyt kampanjat kohde-ehdokkaiden kielellä.

Jobilla on lanseerannut tekoälyavusteisen lokalisointi- ja kampanjanhallintatyökalun, jonka avulla yritykset voivat esimerkiksi luoda räätälöityjä rekrytointikampanjoita kohde-ehdokkaiden kielellä ilman usein aikaa vievää käännöstyötä.

Yhtiön mukaan uusi alusta voi jopa puolittaa rekrytointikampanjoiden luomiseen ja ylläpitoon käytetyn ajan. Työkalujen avulla voidaan automatisoida sosiaalisen median kohdennettu markkinointi, verkkosivusisällöt, sähköpostiluonnokset, sekä kandidaattien sopivuuden selvittävä rekrytointitesti ja kandidaatin soveltuvuuden arviointi.

MAINOS
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Uusi lokalisointitoiminto tuottaa natiivitason sisältöä markkinointiin ja muihin rekrytointiprosessin osasiin useimmilla kielillä, mikä tekee Jobillan mukaan osaajien houkuttelusta helppoa etenkin markkinoilla, joilla yrityksellä ei vielä ole vahvaa jalansijaa.

– Tekoäly ei ratkaise kaikkia HR-asiantuntijoiden ja rekrytoijien haasteita, mutta sen avulla voidaan vähentää rekrytointikampanjaan käytettyä aikaa ja rahaa merkittävästi, Jobillan toimitusjohtaja Henri Nordström kertoo tiedotteessa.

Jobilla on kerännyt myös kuusi miljoonaa euroa lisärahoitusta Juuri Partnersilta, Trind VC:ltä, Business Finlandilta ja bisnesenkeleiltä. Myös Jobillan hallituksen puheenjohtajana elokuussa aloittanut Matti Vilkkula on sijoittanut yhtiöön.

MAINOS