Markkinointitoimisto House of Laplandin Salla 2032 -kampanja on palkittu Fast Companyn World-Changing Ideas Awards -kilpailussa. Kansainvälisesti lukuisia palkintoja voittanut kampanja voitti Advertising-sarjan.
Arvostetussa kilpailussa palkitaan maailmaa muuttavia innovatiivisia ideoita. Kilpailussa oli mukana liki 3000 eri työtä.
Salla 2032 keräsi viime vuonna palkintoja markkinoinnin alan arvostetuimmissa kilpailuissa. Muun muassa Cannes Lions -festivaaleilla kampanja teki kaikkien aikojen suomalaissuorituksen rohmuttuaan yhden Grand Prix'n, kolme kultaista leijonaa ja kolme pronssista.
House of Lapland toteutti kampanjan yhdessä Sallan kunnan ja brasilialaisen mainostoimiston Agencia African kanssa.
Tänä vuonna Fast Companyn kilpailussa tunnustusta sai myös Lahden kaupunki ja TBWA\Helsinki. Lahden kaupungin Euroopan ympäristöpääkaupunkivuoden markkinointiviestintä ylsi Advertising-sarjassa finalistien joukkoon, mikä myös on kova saavutus.
– On upeaa, että kaksi suomalaista ilmasto- ja ympäristöteemaista työtä pääsi viiden finalistin joukkoon. Molemmissa töissä näkyy vahvasti, että luovuus ei ole todellakaan ole maan tai kunnan koosta kiinni. Lahden kokoiselle kaupungille ympäristöpääkaupunkivuoden kampanjoiden kansainvälinen huomio ja tunnustukset merkitsevät valtavasti. Toivottavasti esimerkkimme myös inspiroivat muita toimijoita panostamaan vastuullisuuteen, sanoo Lahti - Euroopan ympäristöpääkaupunki 2021 -projektin viestintäpäällikkö Saara Piispanen TBWA:n tiedotteessa.
– Tämä osoittaa sen, että suomalaisen suunnittelu taso on todella maailmanluokkaa. Meidän suomalaisten salainen ase on mutkaton tiimityö, jossa jokainen pääsee rikastamaan tehtävää työtä. Tällä tavoin ideat kasvavat kokoansa isommiksi ja valloittavat maailman, lisää TBWA\Helsingin Vice President Markus Nieminen.
Katso kaikki palkitut tästä.
Lue myös:
House of Lapland teki kaikkien aikojen suomalaissuorituksen Cannes Lions -festivaaleilla